Google Play Music har numera stöd för podcasts, men bara i USA och Kanada. Nu var det ett tag sedan du skrev det där, så det där med "inom kort" har väl passerat, men med tanke på att denna finess tydligen annonserats för såpass länge sedan så känns det inte så sannolikt att funktionen någonsin kommer in i övriga världen.
Jag har kört podcast addict ett tag, och den fungerar ganska bra när man väl kommer underfund med hur man ställer in den. Det skulle vara käckt med en podcast-app som kunde synka mellan enheter, t.ex. telefon/surfplatta, så att man dels hade samma podcasts, men även hade koll på vlika avsnitt man lyssnat på. Finns det nån sån?
Pocket Casts har precis den funktionen, den har även koll på hur långt du har kommit i ett avsnitt så det går att lyssna sömlöst mellan enheter.
+1. Jag använder Pocketcast just för att det har så fantastiskt bra synkronisering mellan enheter. Du synkar både poddar och var du är i respektive podd.
Player.fm det som är bra är att det går att lyssna på webben också. Det jag ogillar starkt med Pocket Caster är att den kostar typ 30 spänn i Playstore men sen när man vill lyssna i webbläsaren ska de har ytterligare 100 spänn.
Finns det någon app som man kan se betyg på olika poddar? Gött att läsa recensioner från andra innan man ger sig på en ny pod [emoji4]
Har det kommit gång med podcasts på GPM i Sverige nu? Jag hittar podcast som alternativ i webappen men inte i Androidappen.
Hoppas! Jag ser dock inget i appen än jag heller. Finns svenska podcasts på webben, tex Sveriges radio?
Hej, jag är rätt ny på det där med podcasts (förutom SR play som jag använt i stort sett sen innan den fanns) Nu lyssnar jag på poddcasts via webbrowsern, i datorn, eller i telefon eller surfplata. Men skulle vilja prova att lyssna via en podcastapp i telefonen eller plattan, dels för att kunna navigera bättre, t.ex "backa bandet" med lite bättre precision, dels för att få bättre ljudkvalite på poddcasts med dålig inspelningskvalite. Jag vill börja med en gratisapp, för att se hur det funkar. Kan tänka mej en betalapp senare om jag gillar att lyssna via app. Pocketcast verkar ju få bra omdömen av alla. Men vill först prova med en gratisapp. Vilken gratisapp är bäst att lyssna med om jag redan hittat vilken podd jag vill lyssna på, och inte behöver prenumerera på podden? Kan man lyssna på vilken pod som helst med vilken app som helst, (förutom t.ex SR:s poddar)?
Google har en egen app som är gratis: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.podcasts
Vill slå ett slag för AntennaPod. Kört den i snart två år och saknar inget för min del. Bäst av allt är att den är helt gratis och öppen källkod dessutom. https://play.google.com/store/apps/details?id=de.danoeh.antennapod