Fråga: App för screenshot, "Scroll Capture".

Diskussion i 'Applikationer' startad av geobjork, 12 jan 2021.

  1. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag söker en app som kan ta ett screenshot av den delen av en sida som inte visas på skärmen, "Scroll Capture" tror jag det heter.

    Jag har testat ett par tre stycken utan att få det att fungera som jag är ute efter. Den bästa jag testat är appen "Longshot". Den funkar 100% som jag vill ha det på min gamla experimentlur med Android 5.1. Jag får en lång fin remsa på den.
    Men på primärluren med Android 9.0 får jag den inte att inkludera hela sidan, det fattas ca 3/4 av nedra delen av skärmen när jag äntligen har lyckats få till en bild. Mycket svårt att hitta rätt framgångsmetod, måste prova fram och tillbaka utan att lyckas.
    Lite konsigt att den funkar helt olika på Android 5.1 och 9.0. Jag har spenderat mycket tid på det här, orkar inte mer!

    Någon som har erfarenhet med det jag söker? Tips?
     
  2. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Problem solved! Fick svar i ett annat forum, funktionen finns redan på min telefon. Bara att aktivera den, behöver ingen app. Fungerar briljant!
     
    Trino gillar detta.
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Den här funktionen är rätt så nyttig för mig då jag ofta gör långa screenshots. Den ligger i en inställning som Motorola kallar "Moto > Moto Actions", mao spcifik för Motorola.
    Jag är i process att köpa en ny lur, och undrar om en sådan möjlighet är vanlig på olika telefoner, eller om den finns som ett Androidalternativ utan att installera en extra app? Någon som vet?
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    På min Samsung Galaxy Note 20 så finns funktionen och jag har sett den på äldre Samsung men jag vet inte om det är en standard.
     
    geobjork gillar detta.
  5. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag har en ålderspensionerat Samsung Note 2. Skall väcka den till liv och kolla.