App för Telia-saldo

Discussion in 'Applikationer' started by leasken, Apr 21, 2010.

1. leasken

leasken Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som vet om en app för att hålla koll på sitt saldo för ringande när man har Telia?

2. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

*120#

behövs knappast någon app för det, eller?

eller har du tänk dig något med lite djupare funktionalitet? t.ex se exakt var pengarna har gått åt? Info om samtal, sms mm. finns ju att få tag på i telefonen, men det skulle faktist vara rätt smidigt med en app som samlar allt på ett och samma ställe

3. ReggieDunbar

ReggieDunbar Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

ingen app... men jag lade in *120# som kontakt och en genväg till den! Typ...

4. henca

henca Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det finns någon som känner för att modda lite kod kan ni tanka hem källkoden till mitt "Telenor kontant" från http://telenorkontant.sourceforge.net/
    Programet distribueras med GPL-licens, d v s om ni vill göra ett telia-program som bygger på denna kod blir det GPL-licens även för telia-programet.

Inloggningsförfarandet på telenors sidor är ganska omständigt där man först anger tel-nr och lösenord och sedan i en andra omgång använder cookies. Jag vet inte hur man loggar in på telias sidor, men gissar att man kanske kan göra den koden enklare.

m v h Henrik

5. leasken

leasken Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

självklart funkar *120# för att se hur mycket man ringt för. men jag vill, precis som du säger, se vart pengarna har gått till, hur många samtal och sms, osv osv. i princip min faktura fast "online".

6. Magnus Olsson

Magnus Olsson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja detta vore en trevlig app faktiskt, gärna en snygg widget också :)

7. Ebbotify

Ebbotify Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Enligt Telia så arbetar de på en app, dock skulle den vara länkad till deras digital-tv tjänst om jag inte minns fel. (såg info om detta VIA deras Twitter)