Har nu gjort en helt extremt meningslös app, men jag är stolt som satan! "Bouncing Balls by lanatus" 3 st bollar som studsar omkring, för varje studs ändras din score +1 det finns knapparna: Start, Stop och reset. Laddar upp den på Rapidshare, endast 10 downloads :/ Säg vad ni tycker EDIT: BouncingBalls fungerar det att ladda ner? Om inte: http://lanatusapps.blogspot.com/ satan... nån random bugg har dykt upp, fungerar inte längre
Härligt! Hoppas jag också får en snart också. Kan man skriva in kod manuellt också? Eller kan man bara plocka in färdiga komponenter?
Jag har fått invite men lyckas inte få connection till Galaxy S att funka. Har laddat ner drivrutiner och jag får upp en vit bild på telefonen men när jag försöker ansluta Block editor så funkar det inte. Nån med SGS som fått det att funka?
En fuktion som jag skulle vilja ha men som jag läst inte skulle fungera är att börja göra ett program i app inventor och sen få ut koden för att kunna göra fler ändringar. Någon som vet om det fungerar?
Kod och App Inventor har inget gemensamt. Tror inte du kan fortsätta med kod för att finslipa. Ska försöka fixa buggen Hur jag än försöker förstår jag mig inte på felet. Jag tog därför bort räknaren, men satte dite ett par extra knappar
Ja... Finns jättemånga trådar och diskussioner på App Inventors Google Groups sida! http://groups.google.com/group/appinventor
Känns rätt snopet att App Inventor dykt upp nu när jag slitit i snart en månad med min app och lärt mig java kod. Och en del av mig fnissade ett elakt fniss när jag såg att det var komplicerat för App Inventor att använda sig av information från nätet (För det har jag slitit med mest av allt.) Å andra sidan är det gött att det säkert kommer komma många bra och trevliga appar. :-)
Jag vill hämta en webbsida, det är allt jag vill! Och den innehåller bara en siffersträng! Verkar jobbigt... och vill ju ha widget med.
Ursäkta om jag blir lite OT för den här tråden, men det verkar som om du vill hämta en siffra från en websida som du skall presentera i en widget? Det låter väldigt besläktat med det som min applikation TelenorKontant gör. Om du kan tänka dig att installera Android SDK och sniffa på lite befintlig java-kod får du gärna utgå från min färdiga källkod på http://telenorkontant.sourceforge.net/ , den källkoden har GPL-licens. Kanske handlar det bara om att ändra källkoden så att den hämtar en annan websida och använda ett ritprogram till att rita om widget-bakgrunden till något mera passande? m v h Henrik
kolla så du inte har nån app som kör på port 9997 på datorn. start kör cmd ok (om du kör windows ) netstat -ao |find /i "9997" Om den hittar nått ta sista nr på raden tasklist |find /i "nr" sen kan man också köra taskkill /PID nr men då måste man köra cmd som admin
Ja fast när jag har testat lite, iofs minimalt så tror jag inte det riktigt det passar det jag hade tänkt att ha det till, eftersom det verkar som man bara kan designa en screen i en app och då är det inte riktigt det jag vill ha för just det, man får nog lära sig att progga på riktigt, iofs kan det i sig var nog kul
Väntar själv ivrigt på en invite, så har nån en så får ni gärna skicka en till mig. Har nu skickat in 3 gånger en förfrågan om medlemskap, ingenting än så länge dock.l
Jag fick min invite för ca 1 minut sedan. Vet inte riktigt när jag sökte men det var nog samtidigt som det rapporterades om att verktyget fanns..
Yes! Har också invite. Nu saknas bara tid attbsitta och testa. Hoppas det går att bygga den app jag tänkt...