App Inventor (Kom igång)

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Norsehawk, 7 oktober 2010.

1. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag har nu äntligen fått App Inventor efter några veckors väntande. Nu skrev jag även en blogg om den nu. För att göra en lång historia kort kommer jag lägga ut även här instruktioner på hur man installerar App Inventor för er som är intresserade. Jag följde Setup-anvisningarna men jag är också snäll och har översätt och förklarat allting på ett enkelt språk som alla förstår. Nedan kommer instruktionerna:

OBS! Vänligen notera att jag endast testat på HTC Desire!

1) Välj "Menu" > "Inställningar" > "Program

2) Bocka i för rutan "Okända källor" om du nu inte redan gjort det.'

3) Klicka på "Utveckling". Bocka för "USB-felsökning" och "Håll aktiverad". Sen när du inte använder App Inventor kan du stänga av dessa då de tar en del i ström.

4) Klicka på "Tilbaka"-knappen två gånger (den knapp som visar en pil på bredvid sensorn) för att komma till "Inställningar" igen.

5) Klicka på "Skärm" och bocka av "Rotera skärmen automatiskt" (sätt på den igen när du inte använder App Inventor).

6) Sätt i USB-kabeln i enheten och plugga in den i datorn. En varningsruta som heter "USB-felsökning" kommer då att dyka upp. Så långt har du gjort allting rätt.

7) Surfa dig bort till den här sidan och logga in: http://appinventor.googlelabs.com

Jag har som sagt precis börjat använda det och är fortfarande lite grön i området så att säga. Men jag lämnar ordet fritt här för andra som får mer än gärna komma med tips och dela med sig tankar och erfarenheter om App Inventor.

Last edited: 7 oktober 2010