App som auto-hämtar lyrics?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av recman, 3 maj 2010.

1. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Satt och funderade här om dagen ifall det inte finns nån app som kan "lyssna" av vilken musik som spelas på mobilen och där igenom gå ut och hämta texterna till den låt som spelas för tillfället. Sökte på Market men kunde inte hitta nåt. Nån annan som hittat detta?

Vet att det finns musikspelare som kan leta upp texterna till den musik som just den musikspelaren hittar, men vore mkt coolare om man kunde få en lösning som var oberoende av om man spelar musiken över radio, Spotify eller mp3:er på mobilen.
    Tekniskt borde det ju inte vara så svårt att telefonen lyssnar på vad som spelas och analyserar det, precis som Shazam, och sen hämtar låttexten i nån databas.

2. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har du kollat wikitunes? Har inte använt den själv men har för mig att den gör nåt liknande som du frågar efter

3. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Du menar Tunewiki? Den är ju en sådan som jag beskriver här:
    "Vet att det finns musikspelare som kan leta upp texterna till den musik som just den musikspelaren hittar"

Alltså den fixar bara det som den själv spelar upp.

4. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag gick faktiskt och funderade på samma sak häromdan. Det coolaste vore ju om den dessutom kunde presentera texten som karaoke! :-) (Fast det senare lär kanske vara svårt.)

Nu kan jag inget om att skriva apps, men skulle det inte funka att använda nåt som funkar som wrapper till Shazam? Den använder Shazam för att identifiera låten och hämtar sen texten från nån annanstans.

5. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Precis så jag oxå tänkt, men kan nog lika lite om att skriva appsar som du så jag stället mig lika frågande :)

6. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Oj, förstås menar jag Tunewiki :) Ok, visste inte riktigt vilka begränsingar den hade då jag inte testat den själv