app som låser för uppringning

Diskussion i 'Applikationer' startad av jaykee, 3 apr 2013.

1. jaykee

jaykee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grabbarna ska iväg ett par veckor till sin mamma över sommaren och funderar på om jag ska skicka med en gammal mobil för att de ska kunna ringa mig när de vill och jag ska kunna få tag på dom. Vill inte att detta ska missbrukas av de runtomkring och undrar om ni vet någon app som kan låsa uppringning och smsande till alla nummer förutom ett eller ett par inlagda?

2. efex

efex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Ge dem en androidlur med skärmlåskod (som de inte har tillgång till).. Sen lägger du in nummer som ICE-nummer, dem kommer man åt utan att låsa upp mobilen. Då kan man o andra sidan varken sms:a eller läsa sms - men ringa till ICE-numrena och svara på alla samtal går.

3. jaykee

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, det var ett alternativ. Kanske inte det mest ultimata, men det kan funka i värsta fall..
    Har någon annan nåt tips så kom gärna med det. :)

4. Didgeridoohan

Didgeridoohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    En variant vore att använda Tasker. Skapa en profil med State - Call - Outgoing. Lägg till ditt nummer och kryssa för Invert. Koppla denna till en task med Phone - End Call. Nu kan du bara ringa till det nummer du angav i profilen, så länge tasker är aktivt.

Nåt liknande borde gå fixa med SMS.

Nackdelen är att det är lätt att komma runt. Stäng av tasker...

5. jaykee

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löste min egna fråga. Hittade call guard på google play. Där kan man ställa in så att man bara kan ringa upp de nummer som finns i kontaktlistan. Fanns många olika blockeringar och filter att ställa in. Gick att "gömma" appen så att man "ringde" ett nummer för att starta den och ändra blockeringarna. Verkar inte som att det går att lägga in nya nummer i kontaktlistan för att kunna ringa dom utan att uppdatera programmet. En nackdel är att det går att ta bort programmet genom programhanteringen och då försvinner blockeringen. Det går säkert komma runt med en säkerhetsapp som förhindrar sånt, men det känns lite overkill..