App som tillåter riktigt långa slutartider

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av zrra, 24 dec 2010.

1. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Hej

Gjorde en tråd om det finns en sån app men tydligen så finns det inte :( Så här är min ide :)

Edit: Appen tillåter riktigt långa slutartider det är vad som kallas ljusmålning. Detta är när man har kameran på en väldigt lång slutartid och sedan målar med ljus för att få fram bilden, antingen genom att belysa ett objekt eller dra ljusstreck i bilden.

Last edited: 24 dec 2010
  2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du får göra ett betydligt bättre jobb med att presentera din idé. Lägg in all relevant information direkt i inlägget och beskriv så gott du kan vad det är för något som du eftersöker.

3. brakjoller

brakjoller Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag la precis in en kommentar i den första tråden du länkade till ovan. Försenad julklapp? :)

4. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Den appen du länkade till skriver bara texter sen behöver man en kamera för 10 lax för ta bilden.

Last edited: 29 dec 2010
  5. wulax

wulax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det är tyvärr inte möjligt att direkt ställa in slutartid i en app. Androids API stödjer inte det såvitt jag kan se.

Vad man skulle kunna göra är att automatiskt ta flera normala bilder sekventiellt och lägga dem över varandra i transparenta lager. Det skulle ge en liknande effekt. Problemet med det är att det går rätt långsamt att ta fullstora foton, så det skulle bli en rätt lång tidsrymd mellan fotona.
    Man skulle nog kunna använda filmkamerafunktionen (MediaRecorder klassen) istället men då blir det rätt låg upplösning på fotot.

Hmm, när jag kollar på videon om iphoneappen verkar det ju vara så de har gjort då ljusen de "målar" med inte blir kontinuerliga i bilden...

zrra gillar detta.
  6. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det var synd :(