App till Radio Live

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Xxander, 2 mar 2011.

1. Xxander

Xxander Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Radio Live är en ideell förening som låter ungdomar producera och sända radio utan att de själva behöver köpa massa dyr utrustning eller betala licenser.

I våras/somras hade vi en snäll kille med rötter från Jönköping, precis som föreningen, som hjälpte oss att ta fram en iPhone App och få upp den i App Store.

Vi på Radio Live skulle dock gärna även se att Radio Live fanns som app för Android och inte bara för iOS. Därför startar jag denna tråd för att se om det finns någon som skulle vilja ställa upp med att pilla ihop en app, lika enkel som den för iOS.

Funktioner:
    • En Play/Stop-knapp.
    • En text som visar: Stoppad, Spelar, Buffrar...
    • Bakgrundsuppspelning.
    • "Infosida" med Besök hemsida- och Maila studion-knapp.

Skulle du dock vilja göra mer saker, så som visa tablå, vilket program som sänds, senast spelade låtar, m.m. så kan du få tillgång till API för detta.

Någon som skulle vara intresserad av detta projekt?

Är du intresserad så kontakta mig på [email protected] eller lämna ett svar i tråden så får du grafik, server-uppgifter m.m.

Vi är som sagt en ideell förening så det finns inga pengar att hämta, tyvärr. Dock kan du placera annons/att det är du som gjort appen längst ner. (Se iOS-appen så förstår du vad jag menar).

Tack på förhand och ha en fortsatt bra dag! :)

2. antepante

antepante Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skulle kunna ta mig en titt ;), Har lite tid över nu under sportlovet!

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Hur många lyssnare har ni som exempel?