App Uppdaterings Problem i Google Play felkoder 907/963

Diskussion i 'Google Play' startad av maccus, 1 mar 2019.

  1. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej alla

    Jag är ny medlem här på Sajten........ jag har en ca 2 år gammal Sony Xperia Performens Mobil med android........ Sedan ca 3 - 4 Veckor sedan så har jag fått riktigt kraftiga Problem med att få uppdatera en mängd diverse olika appar i mobilen........en del appar slinker igenom & en del appar står bara & Tuggar 0% - 100% & sedan börjar det Om igen 0% - 100%........Så efter ca 3 Stycken olika Uppdaterings försök Så brukar Felmeddelandena poppa upp på rad uppe i aviserings fältet........Så är det någon som känner till Om Google Play appen/någon annan App som har några tekniska Problem/driftstörningar osv osv......

    Mvh

    maccus
     
    bernard gillar detta.
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Far min hade liknande problem på hans Xperia-telefon. Men där visade det sig att felet låg hos app-utvceklarna, de hade lagt ner den versionen av appen som han körde för en annan men Play-butiken envisades med att försöka ladda ner och installera den som inte fanns längre. Så du kan ju testa att avinstallera och åtrrinstallera apparna till att börja med.
     
  3. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Tack för tipset [emoji106] men nu handlar det om sammanlagt 10 - 12 stycken olika appar som krånglar........ jag ska prova med att göra en fabriks återställning först & installera om rubbet från Säkerhets kopian på mitt Google konto
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 743
    Mottagna gillanden:
    44 740
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad du kan testa göra också är att gå in på inställningar->appar->Google Play och välja att tömma cache. Testa sedan starta appen igen och se om det kommer igång.

    Du kan också testa att tvinga en uppdatering av apparna bakom 3G/LTE i stället för WiFi och se om det blir någon skillnad där.
     
    maccus gillar detta.
  5. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej igen

    Jag bestämde mig för att testa ditt tips......så jag avinstallera en app åt gången & starta Om min mobil mellan varje app avinstallation & installera om appen igen på nytt......& Nu fungerar uppdateringarna igen för alla 15 stycken apparna som krånglade [emoji106][emoji106]...... tack för tipset [emoji846]
     
    bernard gillar detta.