Appar försvann efter uppdatering av CM7

Diskussion i 'Legend' startad av Jompis, 23 sept 2011.

  1. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Godkväll mina herrar!
    Jag har inte lagt in någon uppdatering av CM7 sedan 7.0.3 kom ut. Det var väl runt nightly 80? Jag lade därför in nightly 199 idag, så det var längesedan jag gjorde något åt telefonen.

    Jag wipade Dalvik-cache och tog "install update from zip" och valde nya modden. Efteråt installerade jag data2ext och sedan senaste radio precis som vanligt. Till min förvåning när jag startade upp telefonen var alla mina appar borta. Mina kontakter också. Och mitt gmail-konto. Jag tror inte ens att gapps fanns där.

    Det var som sagt ett tag sen jag gjorde det här? Har jag missat något uppenbart steg?
     
  2. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Hade du senaste CWM recovery? Den nya recoveryn sparar din gapps. Efter du aktiverat data2ext måste du också aktivera den. I adb, data2ext --enable
    Kommer lite sent men hey, till en annan gång kanske?
     
  3. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag vet faktisk inte vilken version jag har. Jag vet bara att när jag t.ex uppdaterade från CM7.0.1-CM7.0.2/3, så flashade jag in den nya moden, data2ext och ny radio, och sedan fungerade allt. Men jag kanske minns fel?
    Eller så är det för stort steg att uppdatera? Kan det vara för att det är en nightly det blir fel? Gapps var som sagt inte ens med, och det ska det vara i deras Stable.

    Jag behöver egentligen ta backup på alla mina appar och kontakter, installera nya moden, gapps, data2ext och ny radio. Och sedan läsa tillbaka backuperna för att det ska bli bra, om jag har fattat det rätt såhär i efterhand.
    Fotnot: data2ext är automatiskt enablat om man bara uppdaterar, men man måste flasha in det igen.
     
  4. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Dra på trissor. Jag lade in nya CWM och gjorde precis som senast, och allt fanns kvar.
    Behövde inte ens lägga in widgets på nytt. Tack för tipset!
     
  5. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    :cool: Skönt