Fråga: Appar och widgets för mail

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av charlie_don, 26 sept 2011.

1. charlie_don

charlie_don Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå där i Androiddjungeln...

Sitter och sliter mitt hår över att jag inte lyckas hitta en vettig mail app/widget. Mina issues....

Jag använder Exchange ActiveSync i jobbet (sjukt mycket) och jag kör den inbyggda klienten som jag än så länge gillar. Svart bakgrund och vit text funkar prima. Problem: Jag vill ha själva appen som en widget men det verkar helt omöjligt. Tips?

Kör även en gmail. Använder även här den inbyggda Gmail. Problem: Skiten är vit med svart text (se ovan), och jag har inte lyckats byta ännu. Även denna vill jag ha som en widget precis som den ser ut i själva appen. Fast med svart bakgrund och vit text.

Drömscenario: Widget för både ActiveSync och Gmail som ser likadana ut och har MINST samma funktionalitet som den inbyggda. Svarta,tonade alternativt transparanta bakgrunder och vit text.

Det är väl inte så jävl4 stora krav... :)

/Charlie

2. dr digital

dr digital Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag kör Moxier (finns på Market, dock ej gratis) mot vår Exchangeserver - funkar utmärkt. Använder inbyggd klient och Gmail för privat korrspondens

3. charlie_don

charlie_don Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu testat de flesta vettiga tror jag.

Touchdown är grym när det gäller funktionalitet. Utseendemässigt helt ok, dock går det typ inte att ändra nåt gällande färg etc. Kalendern är det enda som går att ha i en "dark" tema och också den delen som är bäst. De medföljande wigets som finns är inte mycket att hänga i granen.

Moxier
    Funktionaliteten är något sämre än i touchdown. Här är det lite tvärtom, det är mail delem som är "dark" och calendern vit. Vad är det med alla som ska ha olika hela tiden?? Kalendern är klart sämre än i Touchdown. Den widget som finns är av samma "kvalité" som touchdowns.

Jakten fortsätter....

4. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Enhanced E-Mail:
    Customized färg på konton och du kan välj Light eller Dark theme.
    Widget-mässigt är den väl inte grym men ändå...

//Nik

5. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

för gmail så tycker jag samsungs fungerar.den som är med.då ser man mailen i widgeten