Appar synkas inte, varför?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Ferdie, 18 nov 2011.

1. Ferdie

Ferdie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett problem som jag haft sen min första Androidtelefon (SonyEricsson X10) men som jag inte orkat bry mig om att göra något åt. Men nu har jag ledsnat. Av alla jag känner som nånsin har haft en Androidtelefon och sen bytt till en ny så tror jag inte att någon annan har haft problem med att apparna inte synkas automatiskt i nya telefonen (alltså de som jag redan installerat på den förra telefonen) förutom mig. Jag har försökt luska lite i var problemet ligger men inte kommit fram till något.

Så nu vänder jag mig till swedroids forum i hopp om att någon här kan ha någon idé om varför apparna inte synkas som de ska/borde. Har gått igenom alla inställningar och jag tolkar det som om de borde synkas. Men som sagt kom gärna med ideér på vad som kan vara fel så skall jag med glädje undersöka saken.

Tack på förhand!

2. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag förstår inte riktigt vad du menar, men tolkar det som "installerar jag en app på en av mina androidenheter så ska den dyka upp på alla andra". Det är inte som jag förstått att det ska fungera, och inte så det fungerar för mig.

Om du menar "inställningar gjorda i en app på telefon 1 synkar inte till telefon 2" så hänger det på appen i fråga.

Till sist, varför fråga i O2X delen när du nämner SE X10 och nu kör en SGS2 enligt profilen?

3. Ferdie

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ledsen om jag var otydlig. Skrev det ganska snabbt och var ganska irriterad över att synkningen (eller var nu problemet ligger nånstans) fortfarande inte funkar och tänkte därför inte på att det kanske lät otydligt.

Skall försöka förtydliga och samtidigt svara på dina frågor. Det är såhär jag menar min första Androidtelefon var SE X10 och sen bytte jag från den till en O2X och nu har jag bytt igen till SGS2. Mitt problem är att varje gång jag bytt telefon så har jag manuellt fått installera om varje app jag nånsin installerat på telefonen (alltså leta upp dem i market på nya telefonen och installera om dem därifrån) då de av någon anledning inte laddats ner automatiskt på den nya (som de gjort för i stort sett alla jag känner som bytt från en androidtelefon till en annan).
    Vad jag syftade på med synkningen var att jag förstått det som att apparna jag installerar skall synkas via mitt googlekonto precis som till exempel kontakter och en del annat gör. När jag kollar i inställningar under konton och synkning så hittar jag inget om att appar synkas överhuvudtaget. Men något måste det ju bero på att de laddas ner automatiskt för vissa och inte för mig.

Varför jag skriver i 02X-delen av forumet var väl mest en slump egentligen, har precis tecknat abonnemang hos en ny operatör och i väntan på att nummerflytten skall bli klar använde jag i början fortfarande mest min O2X. Därför blev det denna delen av forumet.

Hoppas jag gjorde det hela klarare nu.

4. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Vet inte vad dina kompisar har för super telefoner men för mig så får jag manuellt installera apparna på alla mina android enheter (har fyra) trots samma gmail konto.
    Dock om man gör en fabriksåterställning på en enhet och sedan trycker in din gmail adress så kommer dina appar som du tidigare hade på den enheten tillbaks dock inte alla har jag märkt

sent from my Amazing Galaxy S2 using Tapatalk

5. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kan inte säga annat än stefan78, men tipsar om http://market.android.com från datorn där man oftast kan se "sina" appar och smidigt installera dem till den nya enheten.

6. Ferdie

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hm... Tack för svaren. Nu blev jag lite osäker bara för det. Men är ganska säker på att när mina polare bytt telefon så har iaf de flesta av deras appar funnits där kort efter att de fått igång allt och loggat in på sitt gmailkonto. Kan ha missat/missförstått något dock. Jaja, tack för svaren som sagt.

7. xciter

xciter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

I min o2x finns det inställningar under privacy i menyn.

* Backup my data - Backup application data, WiFi passwords and other settings to google servers
    * Automatic Restore - If i reinstall an application restore backed up settings or other data

Har dock ingen aning om hur det fungerar, men jag tycker att det borde fungera så att du måste själv ominstallera appen, men när du gör det så syncas dina inställningar och andra appdata.

Eller vad gör dessa funktioner?