[Appförslag] App som öppnar Clock när jag placerar telefonen i ställ?

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av swefse, 30 dec 2010.

1. swefse

swefse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det skulle vara jättebra med en app som startar Clock-appen när jag ställer den i mitt egentillverkade ställ på skrivbordet.

En lösning jag kom på är att appen är igång hela tiden i bakgrunden när skärmen är på, telefonen laddas och hemskärmen aktiv, och ett par gånger i minuten kollar telefonens lutning och orientering. När den sedan upptäcker att telefonen är placerad med skärmen i horisontellt läge, och lutningen är mellan t.ex. 42-48° och likadan vid två på varandra följande kollningar, så startar den Clock-appen, eller annan app.

Är det något som finns/går att göra, och isåfall hur kan jag gå vidare och öka chanserna att få den från den idén det är till den app idén går ut på, i telefonen?
    Kanske någon av er som vill vara (med och göra största) del(en) av (århundra)denna(s) app? Jag vet bara att jag absolut skulle tackat ja om jag själv suttit inne med programmeringskunskaperna! :)

Last edited: 30 dec 2010
  2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

En generell app som är någon autostart app with direction isch.
    Dvs man bestämmer ex grader och orientering och även vilken eller vilka appar som öppnar de användaren väljer. Känns att något liknande borde finnas. Annars kanske jag är med...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. swefse

swefse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Precis så menade jag! Och om man kunde låta appen räkna ut vinkeln istället för att behöva göra det själv med någon annan app eller manuellt skulle det bli ännu bättre!
    Jag tycker inte att det verkar särskilt svårt, men det skulle vara till stor nytta för mig och kanske många andra. Om det inte redan finns (annars också, för den delen :)) skulle jag uppskatta din hjälp jättemycket, du får självklart ta all cred själv :)

4. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Samma svar som vanligt på de här frågorna, kan lösas med Tasker ;)

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Tänkte la att det fanns något sådant redan.

TS är det det du menade? Jag har aldrig rört Tasker.

6. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Triggar olika funktioner när specificerade villkor uppfylls.
    http://www.appbrain.com/app/tasker/net.dinglisch.android.taskerm

Locale är en annan app med motsvarande funktionalitet. Jag har inte själv testat tasker men jag har bara hört folk som är mer eller mindre lyriska över det. Det blir till att köpa det (priset är i högsta laget kan jag tycka) och testa snart.