[Appförslag] Döda Flash

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av niklasp, 30 okt 2010.

  1. niklasp

    niklasp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, jag skulle vilja efterlysa/requesta en widget som dödar/aktiverar flash för 2.2 enheter.

    Alternativt, ett program man kan ha i homescreen, som vid start bara dödar/startar flash och visar meddelande i stil med "Flash återaktiverat." och sedan stänger ner sig själv.



    Anledningen är enkel, sedan 2.2 är det näst intill omöjligt att surfa in på många sidor som väljer att ha flashbanners m.m, samtidigt är det jäkligt smidigt och fint att ha flash 10.1 på mobilen för de stunder man vill åt flashcontent.

    I dagsläget vet jag endast en lösning för att både få ha kakan och äta den - att ständigt avinstallera och ominstallera flash, vilket är en pain in the ass (det finns dock appar som avinstallerar/ominstallerar fort som tusan).
     
  2. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    På min SGS går man in i browsern och väljer inställningar och sen enable plugins. Där kan man välja on demand för att få som flashblock, att man måste klicka för att flashdelen ska laddas.
     
    Last edited: 30 okt 2010
  3. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    xScope kör inte flash. Man måste klicka på bannern/whatever för att kunna se flashen. Kung!
     
  4. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Som sagt så finns det redan inbyggt en inställning för det du söker.
     
  5. dekadans

    dekadans Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    +1, finns i vanilla 2.2. Så sålänge inte tillverkaren tagit bort funktionen så finns den redan.