[Appförslag] Http response i widget

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av spyvingen, 28 mar 2011.

1. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    La min tråd i helt fel forum ser jag nu när jag hittat ett appförlag forum :)
    Lägger den här nu istället ni kan slänga min gamla tråd mod om ni vill.

Om vi börjar med själva nyttan av en sådan här app.
    Tänk er som webbutvecklare att kunna göra en sida med separat error sida eller liknade kunnse vad denna error sida skriver ut direkt i en widget på er mobiltelefon.

Eller om man har en räknare på sidan man vill hålla koll på så skulle även detta kunna visas som en widget.

Eller precis vad man nu vill presentera utan att skapa en ny Android app för alla dessa saker.

Själva iden är väldigt enkel och tror även det skulle vara väldigt enkelt att genomföra.

Helt enkelt en widget där man skriver in en url och det som står på den url:en visas i widgeten och uppdateras i nåt intervall man själv kan välja.

Anledningen till att jag kom på iden är att jag har en schema sida som visar mitt schema ett par veckor fram och om jag gör ett tillägg på den sidan som bara skriver ut vilken tid jag jobbar imån skulle detta med denna widget visas automatiskt direkt på mitt skriv bord.

Så nu krävs det bara nån som kan tänka sig att göra denna iden verklig då jag själv inte kan koda ett skvatt :)

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Du kan använda Tasker för att hämta och parsa information från valfri webbsida och Minimalistic Text för att visa den som widget.

3. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Skaffade tasker för skit längesedan men fattar inte hur jag skall använda det riktigt kanske jag som är dum eller så är tasker för svårt. :)

Bästa hade ju vart en färdig widget så att alla som vill kan dra nytta av den utan att betala för tasker har för mig det var rätt dyrt för att vara en android app.

4. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Haha satte mig ner och pillade i tasker nu och fick ihop det efter mycket om och men (har verken använt tasker eller Minimalistic innan).

Men oavsett vore det bra med en enkel lösning där man bara skriver in en adress och den uppdaterar efter ett intervall.

5. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Verkar som jag bara luckats halvhjärtat dock ser nu att den in uppdaterar som den skall via tasker. Det fungerar om jag trycker test men inte annars. Jag har en profil till som heter jobb och den slår på wifi när jag är på jobbet och den är aktiv nu vet inte om det kan vara den som stör min widget. Nu är min tasker inställd på att uppdatera widgeten every 2 min men den gör det inte måst man på något sätt säga till tasker att denna profil skall vara på jämt?

6. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Ser nu att tasker gör sitt men Minimalistic uppdaterar inte om telefonen är löst annars fungerar det.

Men detta blir ju ingen hållbar lösning om den inte uppdaterar sig när telefonen är låst.

Nån som har nån ide på hur man kan lösa det?

7. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Nu använder jag inte minimalistic text själv, men det är många som använder det för att tex skriva ut antal missade samtal. Se https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=32716

Det borde väl räcka med att den uppdaterar när du låser upp telefonen? Alternativt så kan du ju trigga tasker och göra en uppdatering när du låser upp..

8. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Den gjorde inte ens det innan men det var en smart ide har du nåt tips på om jag vill göra uppdateringen varannan timme mellan 13-23 även vid upplåsning så att inte upplåsningstriggern är igång hela tiden men den automatiska går de tider den skall

Anledningen till att upplåsningstriggern bara skall gå varannan timme är ju naturligtvis batteri skäl och jag behöver inte uppdatera så ofta

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Last edited: 31 mar 2011
  9. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Jag vet inte vad som är lättast, men jag skulle nog skapa en variabel där jag sparar undan tiden varje gång jag gör en uppdatering, och sen i context så kollar jag om tiden är större än den variabeln + en timme (eller två, om du nu ville ha det). Exakt hur man ska formatera grejerna vet jag inte men det borde inte vara alltför svårt att få till.

Här har du en väldigt bra Tasker-tråd där vana användare hjälper folk att få till det som de vill.

10. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Ja precis det funderade jag med på. För tasker i sig tar väl knappast några batterier om den bara kollar av en varibel med en annan?

Skall kika lite i tråden du tipsade om.

När man väl fattat vad tasker kan gör blir man ju helt frälst :)
    Som sagt jag har köpt det för längesedan men inte använt det för det har verkat för jobbigt :)

11. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Nä, det borde inte göra någon skillnad på batteriet att bara kolla variabler mot varandra.

Jo, tasker är grymt, tyvärr har jag varit lite för lat för att sätta upp så mycket mer än trådlösa profiler och en mediameny. Men nu när jag såg att han fått in överklockning i senaste versionen så ska jag se till att telefonen kan klocka ner ordentligt förutom när jag spelar musik. (Vilket med smartass guvernor fick spotify att hacka/lägga av tidigare)

Visst kan det va skönt med appar med dedikerade uppgifter, men jag har hellre en app än 100 :)

12. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Nackdelen är att man måste orka pilla ihop alla regler för det kan ju bli rätt avancerade regler i tasker.