[Appförslag] Programlås...

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av bananove, 21 dec 2010.

  1. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Jag har inte kollat så noga men kan tänka mig att detta inte finns. Jag vill ha ett program som låser hela telefonen förutom det programmet man har igång och/eller väljer att inte låsa (gärna med sån där fin grafisk låsning :)).
    Jag använder mobilen till att köra trådlöst ljud till förstärkaren. Vilket gör att dom gånger jag t.ex. har kompisar över så ska alla kladda på mobilen och bestämma låtar. Då vill jag att dom BARA ska kunna ändra i spotify och inte virra in på något som dom inte ska in på :)

    Kanske en dum idé but I would appreciate it...
     
    Last edited: 22 dec 2010
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det går inte att fånga när HOME-knappen trycks in och förhindra att launchern startas. Så lösningen bör bli att skriva en egen launcher där användaren hamnar om HOME-knappen trycks in. Då får man kontroll över vad användarna får göra.
     
  3. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Nu vet jag som sagt inte mycket om app programering MEN om jag sätter igång knapplåset fungerar ju inte "Homeknappen"? Alltså borde det ju gå att tweeka knapplåset så den kan använda skärmen men ingen annan knapp (eller nått) ska man använda skärmens "back" så får man knappa in en låskod eller nå.
    Men detta kanske inte går? :/
     
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Förslagsvis så gör man någon lite-variant av en launcher. Finns källkoder till stocklaunchern och kanske några fler.

    Så har man något i stil med widgetlocker. Man har en admin-panel man måste logga in på - väl i den kan man bestämma vilka appar man får tillgång till och även adminkoden såklart.
    Navigerar man sedan till "home" så kan den enda meny-knappen vara "Login" och drar man upp launchern och ser alla appar (eller om man har ikoner) så vägrar launchern öppna aktiviteterna såvida inte den ligger som godkänd (från admin-menyn).

    Kan inte vara alltför svårt att få snyggt.
     
    bananove gillar detta.