[Appförslag] Räkna ut lön

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av PeterD, 18 dec 2010.

  1. PeterD

    PeterD Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Inget nytt som hänt med utvecklingen på denna?
     
  2. licro

    licro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag jobbar på ett liknande app.
    Den är mer anpassad till folk som jobbar skift. Räknar ut din lön beräknat på ob-tillägg, beredskap, jour, semester m.m
    Användaren behöver mata in sina tillägg en gång och för vilka tider dom gäller. Sen kör man den mot sin skattetabell och får ut summan.
    Kan vara tryggt om man inte litar på lönecenter till 100% Sen är det lite extra funktioner som att man kan få sitt schema till kalendern och alarm som är anpassat till när man börjar.
    Har just nu en väldigt simpel version fungerande som endast är anpassad för mig och kollegor.
    Har inget beräknad tid när jag kommer ut med en version som ska fungera för "alla".
     
    kivimart gillar detta.
  3. phantom

    phantom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm jag blev lite sugen på detta. Ska försöka slänga ihop en liten app för detta, har letat efter ett bra nybörjarprojekt :)
     
  4. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    En sång application skulle jag vilja ha lägg gärna in så att den kan läsa schema från utgå request så man kan anpassa sitt eget schema till den jag jobbar på ett stort bolag där jag har fixat ett Webb webbschema och kan isåfall anpassa till en specifik request från appen

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  5. swampmonkey

    swampmonkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    det går ju moreorless att räkna på att man drar av 31-33 procent beroende på var i det långa landet sverige man nu bor i.


    om inte annat torde ju lönen vara ungefär densamma som förra månaden om man jobbar heltid. dessutom finns det olika sätt som företag drar skatten, de som drar precis så att det ska stämma, de som drar lite mer för att inte få skit när man är tvungen att betala tillbaka efter deklarationen, eller annat trams.

    förstår inte riktigt vad den här appen ska användas till ärligt talat.
    på lönespecarna man får hem står det ju klart och tydligt vilken skattetabell man tillhör.
     
  6. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Denna app är väl mer till för dom som jobbar oregelbundna tider och får ob och helgtillägg med mera.

    Klart lönen blir den samma från månad till månad om samma arbetstid hela tiden men dom som inte har det har ju väldigt mycket svårare att räkna ut all ob helger med mera.
     
  7. inventiqa

    inventiqa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade själv stora problem med att räkna ut lön och tyckte Skatteverkets websida var alldeles för krånglig:
    http://www.skatteverket.se/privat/etjanster/raknautdinskatt.4.18e1b10334ebe8bc80001950.html

    Vi satte oss till slut ner o skrev iPhone/iPad-appen "Min lön" för att räkna ut lön EFTER skatt för inkomster under 2012 och 2013 (och fler år kommer):

    www.inventiqa.com/app/min-lon/


    Orsaken appen är lättare än t ex Skatteverkets websida är:

    Man skall inte behöva leta i skattetabeller efter vilken skattesats som gäller där man bor och vilka kolumner som gäller ifall man är pensionär eller yngre. Fokus i appen är:
    1) Välj inkomstår du vill veta
    2) Välj stad du bor i / bodde (om det är tidigare inkomstår du vill veta)
    3) Välj församling, lite knivigare, för det är inte alla som har koll på. Står dock i deklarationen.
    4) Om du är med i kyrkan eller ej
    5) Vilket år du föddes
    6) Ange bruttolön o direkt får du korrekt nettolön. Iofs utan eventuella ränteavdrag på lån o aktier/fonder o allt annat, men snabbt svar i varje fall utan att kolla i PDF-filer. Tycker det är konstigt att inte skatteverket kan tillhandahålla en sådan tjänst, ej heller försäkringskassan om hur mycket man får ut netto ifall man är sjuk, så jag lade till det i samma app.....

    Ingen annan info behöver matas in, utan skatteverkets och försäkringskassans formler för respektive år används.

    För den som är intresserad så kan man klicka inne i appen på en blå pil så får man upphetsande detaljer om hur mycket kommunal skatt, statlig skatt, jobbskatteavdrag och var alla pengar går. I princip samma sak som skatteverkets websida, men man slipper hålla reda på vilka skattesatser det är i ens kommun o annat tjafs.
     
  8. Metadeath

    Metadeath Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1