[Appförslag] Sin egen Bar och Restauranglista (Footprints??)

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Kaiser82, 19 jan 2011.

  1. Kaiser82

    Kaiser82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Hej på er alla fantastiska utvecklare (ta åt er ni som vill :))

    Jag har nu använt min Desire ett tag och letar efter appar nästan varje dag som fyller mina behov. Har en del mindre kända appar, som jag älskar, och en del lite större. Men det finns en typ av app som jag saknar, eller tja, två egentligen men denna är viktigast. Och det kan möjligen förklaras med en hybrid mellan Androids egen Footprints och I-glaset-appen.

    Det finns en del appar som jag förstår det och har sett som sparar din position, loggar det, och du betygsätter ölen du dricker där. Men det är inte riktigt vad jag frågar efter. Footprints är bra, att kunna kategorisera sina platser, ha en bild och lite text. Känns bra för då kan jag bygga mitt privata register av restauranger och pubbar jag gillar. Men det går inte att exportera på ett sätt som jag vill (Word-dokument, html-sida o.s.v) utan man måste kolla i mobilen alternativt importera den i Google Earth.

    Finns Places förvisso, men den visar bara närliggande, och du kan ranka, men du kan inte få din egen "guide".

    SÅ mitt förslag på app är alltså: En app som lagrar position var man är, låter en ta en bild på var man är. När denna position lagras så finns det "rankingar" såsom:

    Prisläge : (1-7) (billigt-dyrt)
    Kvalité : (1-7) (äckligt - gott)
    Egna kommentarer

    Detta ska kunna exporteras ut på en sida på nätet eller i word-format där gps-position och skärmdump av plats från Google Earth, eller Eniro, är med. Så att man kan skapa sin egen högst privata restaurang och pubb-guide.
     
  2. JerryJ

    JerryJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    I appen MapFriends kan du skapa en punkt på kartan innehållande text och bild som sparas på din GPS-position.
    Det man inte kan göra är att ranka saker och skriva kommentarer.
    Dock kan du komma åt alla poster ifrån mapfriends.se

    Finns det ett allmänt intresse så är det fullt möjligt att vi kan bygga in stöd för rankning mm.
    Länk med info hittar du i signaturen nedan.
     
  3. Kaiser82

    Kaiser82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Låter som en början till min lösning då :D

    Frågan är då som följer:

    Går det att exportera dessa punkter ? D.v.s låt oss säga att du lyckas föra in ranking och jag har varit på en pubb jag gillar, riktigt mycket. Skulle det vara möjligt då att exportera mina listor i kategorin "Pubbar" på något sätt som nedan ? (Word, PDF, etc). (då med länkar)

    [​IMG]
    Bishops Arms Sveavägen 12
    [​IMG]
    Länk till adressen på eniro.se ALTERNATIVT ANNAN "Hitta rätt" sida.

    Prisläge: 5
    Dryck 6
    Mat 4
    Helhetsintryck 5

    Kommentar Trevligt pubhak, inget märkvärdigt men känns trevligt brittiskt.

    För det är typ såhär min "dröm" ser ut då det gäller appar :)
     
  4. JerryJ

    JerryJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur hade du tänkt att använda den exporterade informationen för man kan ju presentera datan på olika sätt. Ex. på blogg, hemsida, register, skriva ut på papper m.m
     
  5. Kaiser82

    Kaiser82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Om Kaiser82 själv får välja, allra helst papper ungefär som jag gjort (så då PDF-fil eller Word antar jag) för då kan man få med kartlänkar, kartbild, bild på stället och allt sådant.

    Så jag har en möjlighet att skriva ut det och ha i en "pärm" om jag vill, eller ligga som en fil på datorn. Så för mig är jag mest intresserad av att få det på papper. Men om man tänker "marknadsmässigt" så är kanske hemsida det mest slagkraftiga :) men som sagt, för mig är det skriva ut-förmåga jag vill ha möjlighet till och att lätt kunna komma åt det på dator, utan att behöva importera i google earth, logga in på hemsida, utan helt enkelt bara öppna en fil och voila här är det :)
     
  6. Kaiser82

    Kaiser82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Är det möjligt att göra eller är det sjukt mycket programmering att göra ?

    Det enda jag programmerat i mina dagar var massa error-fönster för att reta folk då man gick på högstadiet.. så vet ej hur svårt det är att programmera sådant här.
     
  7. JerryJ

    JerryJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är helt klart möjligt att genomföra.
    Det ända som kan vara lite bökigt är att få ut det i pdf, word, m.m

    Men det du skulle kunna göra är att använda MapFriends och ta en bild och skriva dina betyg direkt i textrutan för poster och om det är många som uppskattar det så kan vi absolut fixa ett bättre system.
     
  8. johanr

    johanr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    men, skapa en pdf kan ju klienten göra! OSX har save as PDF direkt i print-rutan, och på PC kan man lägga till en PDF-skrivare, typ Adobe Acrobat eller någon av alla gratisprogrammen som gör det.

    Om hemsidan bara kan generera en tabell-lista med alla ens sparade platser på rad med bilder och texter och allt, så kan print-funktionen sköta resten!

    trivialt!