[Appförslag] SMS timer

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av SanPedro, 27 apr 2010.

  1. SanPedro

    SanPedro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En funktion jag länge saknat i mina telefoner är möjligheten att skicka SMS med fördröjning. Alltså att man skriver ett sms som sedan skickas vid en bestämd tidpunkt. Kunde vara praktiskt för att skicka påminnelser eller att sjukanmäla sig och slippa gå upp tidigt/väcka chefen med SMS:et. Vet att liknande program har funnits till andra plattformar. Tror t.o.m. att det hette SMS Timer för Symbian.
    Har inte sett denna funktion till Android, och inte hittat något på forumet. Vet nån om det finns, eller kan någon snickra ihop det? :)
     
  2. Punkista

    Punkista Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. the_bean

    the_bean Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Söker du på "sms timer" på market verkar det finnas iaf två alternativ. Har du testat dessa? Fungerar inte dom så kanske jag kan slänga ihop något. Helt klart en användbar funktion.

    Mvh
    /Kent.N
     
  4. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    SMS Scheduler funkade dåligt. Många sms skickades inte i väg över huvud taget, och de syns inte i sms-programmen efter att de har skickats.

    SMS Wishes funkar skitbra. Vartenda har skickats i väg som det ska och de hamnar i vanliga sms-programmet/HandCent osv.
     
  5. SanPedro

    SanPedro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för bra och snabba svar!
    Jag hittade inget när jag sökte på market, måste ha stavat fel utan att märka det. Jag är ny på det här med forum. Bör man plocka bort den här tråden eftersom den visade sig vara lite onödig då det egentligen bara var jag som inte läst på ordentligt?
     
  6. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Nä, tråden bör ligga kvar men kanske skulle kunna låsas, om möjligheten finns? Kolla med någon moderator.
     
  7. lt-johan

    lt-johan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Yes! Hade varit supercoolt med en app som man kunde ange vilken tid och datum för när SMS ska skickas. Man skulle kunna ställa in födelsedagar och sånt.
     
  8. LiZzEn

    LiZzEn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    :o jag visste inte ens att ngt sånt fanns :P haha tråden borde ligga kvar, för sånna som mig ... men det verkar va sjuktanvändbart! :D