[Appförslag] Swedroid market

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av pacman, 26 feb 2010.

  1. Denny

    Denny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Händer det något med detta förslag? :)
     
  2. splitfeed

    splitfeed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vore skitkul om man kunde få till betalningar så vi kan få börja betala för svenska apps :)

    Behövs det någon info från Market har jag ju påbörjat ett PHP API mot Android Market, bara säg till om det är intressant!
     
  3. Sportmats

    Sportmats Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Varför det? Det är ju lysande med gratisappar. Gratis är ju det bästa som finns. Jag begriper inte varför folk vill betala för appar. Det kan ju de som har ett äppelskrutt göra om de känner för det.
     
  4. splitfeed

    splitfeed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    För att visa uppskattning och uppmuntra till vidareutveckling. Det har inte att göra med att jag vill göra av med pengar utan att jag vet att det hade varit roligare som utvecklare om man fick något för allt arbete som läggs ner.

    Gratis är alltid trevligt, men kvalitet kostar både tid och pengar. Vet t.ex. flera utvecklare på forumet som köper flera mobiler bara för att kunna provköra sina apps, vems ficka tror du dom pengarna kommer ifrån?
     
  5. Denny

    Denny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Håller med splitfeet. Kan vara trevligt om bra utvecklare faktiskt kan få en inkomst, vilket oftast bidrar till bättre support, fler uppdateringar och allmänt högre kvalitét.
     
  6. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Vad skulle det krävas för att göra en swedroid market? Det ända som jag tror skulle bli svårt är själva betalnings delen eftersom det kräver koppling till banker och liknande men med typ pay pal borde det ju inte vara omöjligt att lösa det. Finns det någon som har någon erfarenhet av detta? Annars krävs väll bara en server med alla apks och sen länkar man till de filerna?
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vi jobbar på det, men tiden är knapp bland att skriva artiklar på bloggen, testa nya telefoner, moderera forumet och övrigt underhåll av webbplatsen.

    Det som ligger på ritbordet är en webbapplikation där utvecklare laddar upp filer till en Swedroid Aptoide repository som i sin tur knyter an till aptoides Market-klient. Vi har inte påbörjat arbetet med att plocka fram/hitta en färdig webblösning ännu, så om någon känner sig manad att hjälpa till så tar vi tacksamt emot denna hjälp.

    Vad berör betalning så skall man kunna sköta det genom PayPal då de har stöd för Android (för de som nu vill ta betalt för sin beta-app), så någon betalmetod kommer vi nog inte att satsa på att lägga in i Market-klienten. Tanken var mest att utvecklare skulle ha en smidig plattform att buggtesta applikationer från på en någorlunda stor grupp användare, så att man undviker merparten av de där 1-stjärnsbetygen och kommentaren "funkar inte...", framför att konkurrera med Android Market.
     
  8. Denny

    Denny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. :teeth:
     
  9. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Sålänge de är reklamfria är det helt okej.

    Laddade innan hard reset ned zing player eller vad skiten hette. Helt nedlusad av reklam och skit. Never again.