[Appförslag] timescape liknande 3D program

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av robbzon, 7 apr 2011.

1. robbzon

robbzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vore det inte snyggt med en app som liknar SPB Shell sms widget (http://2.bp.blogspot.com/-5h8ZcXpYT...icNWPZQ75g/s1600/SPB+Shell+3D+Android+SMS.png).

Fast då en helt fristående applikation som presenterar alla de sociala medier (Facebook, sms, email, twitter) på ett snyggt sätt som detta?

Jag har själv ingen som helst kunskap om kodning, så jag lägger bara ut detta som ett förslag så får nån som har rätt kunskap ta sig an detta om det låter intressant.

2. asperon

asperon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Har tittat lite på detta, och det är svårare än man kan tro. Email providern är inte tillgänglig för andra appar i Android, facebook/twitter etc behöver en separat inloggning för varje app samt att 3d prestandan i en native widget not inte är så mycket att jubla för...

3. robbzon

robbzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Förstod inte så mycket. Men SE löste det ju med timescape?

Borde väl gå att lösa med att i inställningsmenyn till appen så har man olika inställningar för både facebook, sms, email(t.ex gmail), twitter och där anger man inloggning till varje konto.
    Det svåra ligger nog i själva designen och hur allting ska presenteras på ett snyggt sätt utan att prestandan får lida.

Jag hade inte tänkt mig en widget som presenterar detta i 3d. Utan jag hade tänkt mig en självständig applikation som man manuellt måste starta upp när man får lust att kolla de senaste sociala händelser

4. asperon

asperon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Funkar timescape om man inte kör deras launcher? Dvs, är det en "standard" widget? Vet inte hur dom löst det i timescape med mail, dom har kanske en egen provider/bättre kontakter med Google. Tror att facebook låter en logga in via deras app nu för tiden, så det blir lite enklare iaf.