[Appförslag] Träningsapp för Actic/Nautilus

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av simply, 16 jan 2011.

  1. simply

    simply Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Bara ett förslag på vad Jag skulle vilja ha just nu...

    Appliances där jag kan notera mina träningar på Actic/Nautilus anläggning. En app-variant på deras träningskort man har liggande dör, i vilken man har förteckning över maskin, inställning, vikt och reps.

    För mig är det en önskning då jag tränar på två anläggningar och vill slippa två förteckningar eller en st som jag släpar fram och tillbaka och kommer glömma någonstans!

    Allt på ett och samma ställe, som man alltid har med sig :)

    mvh
    /andreas

    HTC Desire & Tapatalk = True!
     
  2. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Menar du att du ska mata in värdena i appen eller finns de på nätet så att de ska synkas ner till appen?
     
  3. Kooffe

    Kooffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om man får hoppa in och föreslå en sak. Skulle gärna vilja ha möjligheten att boka/avboka pass också. Skulle vara guld värt!
     
  4. skrot

    skrot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har du provat Jefit?
    Det är ju inte, som du efterfrågar, specifikt för Actic/Nautilus, men appen innehåller en hel del övningar för olika muskelgrupper. Mestadels (tycker jag efter att ha bläddrat igenom olika kategorier snabbt) är det övningar med fria vikter men en del maskiner finns också. Finns inte dina övningar med kan du själv lägga in nya (och placera in de under rätt muskelgrupp).

    På varje övning kan du skapa "notes", där jag antar att du kan fylla i dina inställningar etc.

    Du kan skapa rutiner (t ex vad du tränar vilka dagar och även vilka övningar du gör).

    Du kan även skapa loggar för dina pass. I loggarna kan du fylla i hur många repetioner du har kört samt vilken vikt och du kan även fylla i flera olika set.

    Jag har själv provat detta under veckan och jag är klart nöjd. Det är lite krångligt ibland och ibland dumma inställningar. T ex att när du väljer att att skapa en logg för dagens datum, sedan väljer du rutin varpå man måste välja dag. I och med att man har satt rutinen för "träna detta" på "den dagen" så borde detta automatiskt väljas tycker jag. Men utöver det är jag som sagt nöjd. Finns även ett tilläggs program med animationer som du kan ladda ner vilket ger en animerad bild för alla olika övningar.

    Jefit
     
  5. simply

    simply Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mata in värdena i appen. Det är i grunden som ett excel-blad, där första kolumnen är de olika maskinerna, påföljande kolumner fylls i per pass, med vikt resp. reps för varje maskin.

    Hittat en enkel spreadsheet-applikationen tills vidare, men något mer specifikt vore grymt... med all information kan man t. ex rita grafer över sin... "utveckling " i gymmet :)

    /a

    HTC Desire & Tapatalk = True!