Diskussion: Apple AirPods Pro [2019]

Diskussion i 'AirPods' startad av Cupcakes, 28 okt 2019.

  1. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Har 2C54 på mina men har inte märkt av någon försämring.
     
  2. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Passar inte mina öron alls, det gjorde det ”typ” i början men känns värre nu. Verkar som ett lotteri...
     
  3. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

  4. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Jag har avbokat min beställning på APP. Väntar tills de finns i lager på Apple Store så jag kan prova först, iom att jag inte kan returnera öppnade hörlurar.

    Dessutom har jag blivit lite fundersam kring hållbarheten gällande batterierna. Det känns knas att behöva betala nästan fullpris eller köpa nya om några år. Var är miljötänket?

    Mina trådlösa Sennheiser Momentum over ear har trött batteri efter tre år. Kostar 500 kr att få bytt batteri av Sennheiser. Det känns mer rätt både ekonomiskt och för miljön.

    Men vi får se - jag vill åtminstone prova dem först!
     
    Gussten gillar detta.
  5. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Köpte Apple Care till mina just för att jag tror att batteriet kan bli rätt slitet.
     
    R3b0rn och doolar gillar detta.
  6. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    Någon som fått sina fodral än? Fick ett i ”läder” från Wish ett tag sedan men det känns inget vidare. Passar perfekt men känslan, usch.
     
  7. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Upplever lite si o så med stabiliteten i dessa lurar. Imorse när jag skulle cykla iväg så var det bara ljud på vänster sida. Väl framme på jobbet hoppade den högra igång, gjorde inget speciellt.

    Sen ringde det och jag valde att svara med min Apple Watch eftersom lurarna var någon annanstans, pratade i klockan men tog sen fram lurarna och stoppade de i öronen. Dessvärre kopplade det inte om från klocka till lurar. Samtalet bröts och fick ringa upp igen.

    Har ni haft liknande upplevelser?
     
  8. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Japp, har liknande upplevelser. Hoppas på bättring i nästa uppdatering :)
     
    mange76 gillar detta.
  9. Gussten

    Gussten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T
    Bara måste styrka det du skriver om retur-policyn här, gör inte samma misstag som jag. Jag handlade från 24.se och läste inte igenom deras villkor för retur av in-ear lurar. Nu sitter ja här med ett par Airpods Pro som sitter bra på höger öra, men inte vänster, och kan inte returnera dem. Luren liksom kryper ur mitt vänster öra, tills den känns som att dem ska falla ur närsomhelst. Så nu säljer ja dem vidare istället för att få full retur av pengarna... :neutral: I övrigt är dem bra, även för mig som använde dem till Android med Assistant-trigger appen. Vad jag förstått i forumet här, så verkar Apple erbjuda retur samt att man kan prova dem i deras butik, så det skulle jag gjort såhär i efterhand.
     
    erik.rahm gillar detta.
  10. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Väntar just nu på att få hem ett par airpods pro. Är VÄLDIGT osäker på in ear och ställde frågan till Netonnet innan beställning om retur/ångerrätt på just airpods. Har ett mail från kundservice som säger att det är ok att lämna tillbaka öppnad och testad så jag förväntar mig inget strul om jag känner att dom inte fungerar för mig.
     
    Gussten och erik.rahm gillar detta.
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Hämtade ut airpods pro idag

    Första intrycken

    Svårt att avgöra om in ear är min grej eller om jag tycker det är jobbigt än. Som tur är verkar dom inte gå så långt in i öronen. Har alltid tyckt att in ear är jobbiga att föra ett samtal med men dessa (spec med ANC av) ger inte den vanliga egen röst effekten.

    ANC fungerar imponerande bra av det lilla jag testat än. Jämför med mina Bose Q35 och visst är nog Bose något bättre men absolut inte med hästlängder. Har endast använt dom i bil så det är den typen av störande runt omkring ljud jag jämför ANC med.

    Ljudet vid uppspelning av musik tycker jag är riktigt bra och även samtalsljudet är bra. Otroligt smidigt att kunna stänga av ANC så man hör omgivningen, tycker dessutom inte att det blir ett konstigt ljud när omgivning ljud är på.

    Började med att testa dom med silicon topparna som satt på (M) och gjorde testet med täthet. Fick ok att dom var täta, tyckte dock dom var lite stora och testade då med Small och även det testet gick genom men jäklar vad mycket sämre ANC blev med dom så jag gick tillbaka till M toppar.

    En stor fördel med dom är ju att dom är så enkla att ha med sig (jämfört med Bose). Dessutom skönt att slippa ha något över huvudet, istället har man något som täpper igen öronen på att annat sätt än over ear.

    Än så länge är jag allafall nöjdare än förväntat med airpods pro. Ska bli kul att se om den positiva känslan består. Ska testa några dagar nu o se vad som händer
     
    tswfootball, R3b0rn, erik.rahm och 2 andra gillar detta.
  12. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Nått som jag märkt som är helt otroligt är att om jag sitter med min mobil och APP är kopplade mot mobilen så funkar allt som vanligt. Men om jag lägger ner mobilen och går till min MacBook Pro och tar fram säg youtube, då kopplar dom automatiskt till MacBooken. Samma om jag går från macbooken till min platta och spelar upp något ljud.
    Den sömlösheten är helt sjuk!
     
    erik.rahm gillar detta.
  13. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Dessa lurar börjar visa sig alltför ostabila tycker jag. Imorse hade den återigen problem med att koppla över till lurarna när jag svarade på klockan.

    La sedan lurarna i laddningscaset över dagen. När jag sen på eftermiddagen skulle använda dem igen så hade den vänstra helt slut på batteri, fast den legat i caset halva dagen. Fick åka hem med musik i ena örat.

    Kom sen hem och stoppade tillbaka de i caset och efter en stund var de båda 100% batteri och fungerade som de ska.

    Kanske ska returnera i väntan på en stabilare batch?
     
  14. fettanka

    fettanka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Herregud vad ANC har blivit dåligt? Är mina lurar trasiga? Sen uppdatering 2C54 ärden totalt paj!

    Hör folk på 20 meter prata. Eftersom uppdateringen är tillbakadragen så förväntar jag mig åtgärd. Innan var ANC knäpptyst. Annars blir det reklammation.
     
  15. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Dom jag köpte hade gamla mjukvaran o dom är kanon. Hoppas verkligen att Apple inte släpper uppdateringen innan dom har löst problemet nu då
     
  16. fettanka

    fettanka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det är som natt och dag. Japp, enda oron är att det är över 1 månad sen dom pajja detta. Varför inte löst?

    Eftersom FW är tvingande måste detta lösas. Just nu är ANC och medhörning i princip lika. Så illa är de :(
     
  17. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Ja, verkligen illa eftersom den är tvingande.

    Det har blivit en sån skillnad alltså att man knappt märker skillnad mellan lägena
     
  18. fettanka

    fettanka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Kanske tar i lite. Men det är ingen enorm skillnad alltså. Sen är höger mer aktiv i ANC läge än vänster för mig.

    På jobbet hörde jag inte mig själv när jag knappade på tangentbordet innan förra uppdateringen. Nu har jag det tydligt.

    Men de värsta: Folks konversationer på ca 20 m avstånd. Jag jämför alltså utan musik i lurarna, utan enbart on/off ANC.
     
  19. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Förstår din frustration

    Testade själv nu när jag var ute, har en trafikerad väg utanför och utan ANC låter det ganska mycket och när man sätter på ANC är det som att stänga en dörr o 95% försvinner
     
  20. fettanka

    fettanka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Så ska det vara. Du har inte senaste FW?