Diskussion: Apple AirPods Pro [2019]

Diskussion i 'AirPods' startad av Cupcakes, 28 okt 2019.

  1. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    290
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Nu har jag bytt ut mina också - den vänstra hade blivit lite konstig. Det blev ett sånt äckligt smaskande ljud som det var på gamla in-ears förr. Apple Store Emporia bytte ut båda direkt.
     
  2. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 452
    Mottagna gillanden:
    315
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Bytt ut mina med. Tog en dag att få hem dom nya. Och jösses vilken skillnad! Ljudet är betydligt bättre men framförallt så är
    ANC som natt och dag. Måste fått ett måndagsexemplar med tanke på dessa :)

    Fick ligga ute med pengar för utbyteslurar men Apple var snabb att släppa den reservationen när dom konstaterat att det var fel på mina.
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    5 821
    Mottagna gillanden:
    1 780

    MINA ENHETER

    För mig tog det längre tid men då jag hade mina kvar i väntan på nya så var det inte så farligt. Låg också ute med pengar, något som känns lite osäkert då dom ändå ska bedöma lurarna innan återbetalning men det gick genom allafall

    Jag hade redan fått den ena utbytt men långt före okt men jag var ändå lite orolig om den skulle gå genom som reklamation men det gjorde den.
     
  4. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 452
    Mottagna gillanden:
    315
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Fick göra en massa ”tester” med en tekniker via telefon innan för att säkerställa att dom var kassa. Så kanske det räckte gott. Tog mindre än en dag iaf att få dom nya levererade med UPS :)
     
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 321
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    APP ger ett beroende! Saknar mina

    Blir säkert att köpa ett par igen i framtiden
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    5 821
    Mottagna gillanden:
    1 780

    MINA ENHETER

    Jag fick bara frågor via chatten och råd. Typ om man hade återställt dom, testat mot annan telefon o så. Tog nog allafall 3-4 dagar innan dom nya kom med UPS men dom kanske inte hade i lager när jag "beställde".
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    13 981
    Mottagna gillanden:
    6 502
    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB
    Övrigt:
    MacBook Air M1
    Jag skapade ärendet den 4 december, 20:01 fick jag bekräftelsemailet. Den 9 december hade jag de nya i handen. Tog alltså tre arbetsdagar. Det tycker jag är helt godkänt, speciellt eftersom jag inte behövde vara utan hörlurarna alls.

    Jag får lite känslan av att om utbytet sker genom detta utbytesprogram kommer de inte vara håra och ens testa hörlurarna de får tillbaka. Reservationen finns nog bara ifall kunden inte skulle skicka tillbaka ett par - inte för att debitera kunden om de returnerade lurarna var fullt fungerande.

    För mig släpptes reservationen den 9 december också. Vet inte om det var en miss, något automatiskt eller för att de kunde se att jag lämnat in två paket till UPS.
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    5 821
    Mottagna gillanden:
    1 780

    MINA ENHETER

    För mig tog även återbetalningen lite tid och jag fick även ett mail den 15 dec som rådde mig att skicka in dom gamla trots att dom tagit emot dom den 10 dec. Låter som en miss i ditt fall, dom vet ju inte ens vad dom får tillbaka i det läget [emoji3]

    Du har säkert rätt, pengarna dom låser är nog bara en försäkring att man ska skicka tillbaka dom felaktiga
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    13 981
    Mottagna gillanden:
    6 502
    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB
    Övrigt:
    MacBook Air M1
    Ja, fick också mailen konstiga tider. Fick mailen igår - trots att ärendet varit klart för mig i en vecka;

    10:16 - "Din utbytesdel har skickats."
    10:47 - "Vi har tagit emot dina ursprungsdelar eller tillbehör."

    Fram tills igår stod det även att de bara tagit emot min reparationsbegäran på sidan för spårning. Så det är något som har krånglat med det. Men det har fungerat ändå :D
     
    bernard gillar detta.
  10. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 321
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Jag sålde ju mina till förmån för telefonköp åt sambon, och nu köpte sambon ett par nya åt mig [emoji3059]

    Saknar dom mycket i vissa lägen!
     
    bernard gillar detta.
  11. Lottab82

    Lottab82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    7
    Även jag fick problem med mina som tappade styrka på ena sidan, det kändes som om ANC'n slog på och sedan slog av något. Lite som om "trycket" försvann efter 1 sekund. Fick även ofta misslyckande att kalibrera dem i det där örontestet, inte med några ploppar blev det grönt

    Kontaktade Apple och UPSade över nya snäckor på 1 dag, och fick returnera de gamla. Grymt bra service, är helnöjd med hur Apple sköter dessa reklamationer och nu funkar lurarna perfekt igen
     
  12. Kimball

    Kimball Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    214

    MINA ENHETER

    Låter helt klart som att ni haft bättre tur direkt med Apple än jag hade med LanMaster/Telia Care & Repair där de stökade till det hela så jag var utan lurarna i totalt 9 dagar.
     
  13. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    13 981
    Mottagna gillanden:
    6 502
    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB
    Övrigt:
    MacBook Air M1
    Mitt bästa tips är att alltid köra serviceärenden direkt via Apple om det inte kan åtgärdas på någon timme över disk hos auktoriserad verkstad. Apple är riktigt duktiga. Kvitto behövs sällan också, eftersom de har så bra koll på serienumren. :)
     
    bernard gillar detta.
  14. jimel

    jimel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2019
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    213
    Fick ni nya lurar och laddcase eller bara lurar? Precis rapporterat in ett ärende nu nämligen.
     
  15. IAMMA

    IAMMA Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2015
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    22
    Var lurarna som du fick utbytta tillverkade före oktober 2019 och omfattades av serviceprogrammet? :)
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    13 981
    Mottagna gillanden:
    6 502
    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB
    Övrigt:
    MacBook Air M1
    Det är oktober 2020 som gäller. Jag skaffade dem på lanseringsdagen, en blev sedan utbytt under våren. Jag antar att de omfattades av serviceprogrammet, men jag har inte någon bekräftelse på det. Kontaktade dock Apple via sidan med info om serviceprogrammet och nämnde det i chatten. :)
     
    IAMMA gillar detta.
  17. IAMMA

    IAMMA Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2015
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    22
    Otroligt hur dåligt man kan läsa ibland, var helt stensäker på att det stod 2019 på apples hemsida. Polletten trillade dock ner efter jag läste ditt inlägg, tack för det :D
     
  18. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    5 821
    Mottagna gillanden:
    1 780

    MINA ENHETER

    Jag fick nya lurar, inget laddcase.

    Frågade om det då mitt lock känns så jäkla glapp o då sa dom att vi fick i så fall lägga upp ett separat ärende men dom var osäkra på om det skulle falla under garanti så jag avstod.
     
    jimel gillar detta.
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    13 981
    Mottagna gillanden:
    6 502
    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB
    Övrigt:
    MacBook Air M1
    Kan tillägga nu att det var enligt deras serviceprogram. Såg informationen inne på mysupport.apple.com.

    Skärmavbild 2021-01-05 kl. 02.26.46.png
     
  20. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 321
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Tycker mina nya jag fick på julafton är betydligt bättre än mina förra. Dom tätar bättre och ger därför bättre ANC och bas. Kan inte riktigt sätta fingret på vad skillnaden egentligen är, men bättre är dom helt klart