Apple Airpods Pro 2nd gen (2022)

Diskussion i 'AirPods' startad av Droid_309, 7 sept 2022.

1. Geggan

Geggan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Lite mer aktivitet i denna tråden så jag försöker med min fråga här.

Jag har problem med att alarm endast låter i hörlurarna när jag har mina Airpods Pro 2 inkopplade till telefonen.
    Enligt dokumentationen ska det låta i både hörlurar och telefonhögtalare.
    När jag kopplar in ett par enkla bluetoothhörlurar så funkar det med ljud på båda ställena.

Jag kör 14 Pro med 16.0.3 och hörlurarna har firmware 5A377.

Hur funkar det för er andra?

2. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 122
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    Samma här. Iphone 13 Pro max, IOS 16.0.3 och 5A377. Larmet hörs i bägge lurar, men telefonen är tyst. Skärmen tänds som vanligt.

Geggan gillar detta.
  3. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 297

MINA ENHETER

bara av rent intresse, vad är ditt use case för att det ska ringa både i hörlurar och mobil?

4. Geggan

Geggan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Jag lyssnar på poddar låg volym när jag går och lägger mig. Ibland somnar jag med en hörlur i örat. På morgonen hör jag inte larmet eftersom det spelas upp med väldigt låg volym i hörluren.

erik.rahm gillar detta.
  5. virion

virion Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Förstår att det är individuellt beroende på öronform, men samma här; Fick hem APP2 häromdagen och funkar absolut inte att träna i för mig. Kommer fortsätta använda mina Jaybird med hakar för det ändamålet. Mina APP2 vill nästan ramla ut under vanlig vardag också. Tvungen att prova beställa memory foam-öronkuddar. Återkommer med resultat..

Adebisi, Kent och erik.rahm gillar detta.
  6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    men om luren fallit ur örat så räknas den väl inte som ansluten ?
    För övrigt så är det väl volymen på ringsignalen som avgör, inte mediavolymen

7. Gustenrocks

Gustenrocks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

När jag fick hem mina ny APP2 och satte i dem utomhus var min första tanke "Typiskt att alla snickarna tog paus nu när jag skulle testa nya lurarna." Men sen dess har jag blivit lite mer tveksam.

NC är fantastiskt på det där bakgrunds-mullret men vissa saker känns som att de aktivt försöker göra mig uppmärksam på. Mer plötsliga ljud, bilar som åker förbi, konversationer, skrapandet från kläder låter som om jag har medhörning på. Kontrasten blir så himla tydlig. Känns liksom som att det hade varit tystare om jag bara stängde av funktionen. Någon annan som upplever samma sak?

8. Johnnyponken87

Johnnyponken87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

Är det transparens-läget du har på?

9. Gustenrocks

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Nä, riktigt så dum är jag inte. Men jag tycker verkligen det låter så ibland och jag dubbelkollar hela tiden.
    Det kanske bara är kontrasten mellan hur tyst det generellt är och sedan när något händer. Jag tycker bara det som faktiskt händer inte borde läcka så mycket som det gör. Har även provat med olika storlekar av eartips för att se om det gjorde någon skillnad men det gjorde det inte.

10. Kimball

Kimball Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    424

MINA ENHETER

Kanske en dum fråga, men är du van vid några ANC-lurar sedan innan? Jag blev också lite förvånad över hur vissa ljud gick rakt igenom Gen1 som var de första lurarna jag testade med ANC alls, men det är ju bara så tekniken fungerar (tyvärr). Mest optimala är ju som folk nämner att det tar bort 95% av allt oljud på tex flyg som annars gör en oerhört trött i huvudet utan att man tänker på det.

Det är spännande hur vissa upplever ANC i gen2 mot gen1 som oerhört mycket bättre! Kommer nog inte kunna jämföra de sida vid sida på flyg eller tåg, men får ta mig en runda längs vägen snart och testa, för inomhus märkte jag i princip ingen skillnad alls i hur effektiv ANC faktiskt var mellan de 2 versionerna.

11. Gustenrocks

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Har tidigare haft Galaxy buds+ som nog bara har transparens och ingen ANC, men även Jabra Elite 4 Active som ändå har ANC. Jabras är väl kanske inte toppskiktet men gjorde ett helt okej jobb tyckte jag.

Det kanske är lite det där med diminishing returns på sin investering. 1000kr för ett par jabra och 3000 för Airpods.

Ovanpå det är det inte längre så imponerande att stänga ute ljud samtidigt som man spelar musik om det är inears med ANC. Så det man betalat för är väl kanske just som du säger bullernivåer och transparens.

Last edited: 24 okt 2022
  12. Johnnyponken87

Johnnyponken87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

du betalar ju även för smidighet tänker jag. Personligen så är mitt hopp från AirPods 3 till dessa väldigt stor. Mycket just för att de stänger ute så mycket störande oljud. Behöver väldigt sällan ha hög volym vilket även blir mindre påfrestande för öronen

13. Kimball

Kimball Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    424

MINA ENHETER

Så är det ju helt klart, ANC är nog föga 2-3x bättre än ett par 1000-1500kr lurar. Det jag blivit vansinnigt förtjust i är ju dock som nämndes här innan, integrationen/smidigheten. Att sms läses upp, transparensläge i världsklass samt hur smidigt de ändå känner av när de sitter i örat osv så det man lyssnar på pausas är saker jag inte trodde jag skulle uppskatta så mycket som jag märker att jag gör när jag använder andra lurar. Sen om det är värt de extra pengarna är ju upp till var och en helt klart. Svårt att gå på halvbrun gräsmatta när man väl gått på det perfekt klippta och mjuka gröna, dock :)

erik.rahm och Johnnyponken87 gillar detta.
  14. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 297

MINA ENHETER

spot on

Johnnyponken87 gillar detta.
  15. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Rätt storlek/ passform på siliconplupparna är à och o. När jag köpte mina PRO gen1 valde jag fel först och blev jättebesviken på ljudet och ANC. Efter bytet till dom större blev det som ett par helt andra lurar.

Är fortfarande galet nöjd med mina gen 2 och dess ANC. Upplever att dom tar bort det mesta i dom miljöerna jag använder dom

Upplever dock att gen 2 har ett högre bakgrundsbrus än gen 1 men det kanske är det som gör ANC lite bättre också. Stör mig mest på det vid samtal när ANC är på

16. mm_3

mm_3 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    386

MINA ENHETER

En fråga till er som har gen 2. När ni stänger på och av ANC, reagerar den ena luren (i mitt fall högra) först innan den andra? Vill minnas att på min gen 1 så reagerade båda samtidigt

17. CusmaR

CusmaR Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    mina reagerar samtidigt och tonar sig in i anc läge.

mm_3 gillar detta.
  18. mm_3

mm_3 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    386

MINA ENHETER

Får testa att resetta dem

19. Martin991

Martin991 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Erfaren användare av flertalet AirPods och andra märken av ANC-lurar.
    Har hittat ett fel på mina nya AirPods Pro gen 2, tror jag.
    Om jag sätter dem i öronen och ANC är aktivt sedan tidigare, för att sedan ta emot eller ringa ett samtal, ”öppnar” höger snäcka upp lite externt ljud. Inte full transparens utan bara lite externt ljud tas in. Om jag växlar mellan transparens och tillbaka till ANC försvinner det och låter precis som mina gen 1.
    Om jag sätter dem i öronen och växlar transparens och ANC innan jag påbörjar samtalet uppträder felet inte.

En annan upplevelse jag har är att ANC är mycket bättre. I vissa fall bättre än mina AirPods Max. Men i motorvägsfart i min bil blir det en form av vibration i lurarna. Känns lite som trumhinnorna vibrerar. Ungefär som när ungarna öppnar en bakruta i 100km/h. På förarplats blir det ett konstigt vidrörande lufttryck.
    Bara jag som upplever dessa fenomen?

Med vänlig hälsning Martin

20. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Japp, känner igen båda fenomenen. Det första du skriver skrev jag om tidigare i tråden men jag har inte testat att avaktivera ANC för att sen gå tillbaka till det igen, det ska jag testa.

Det andra är ju som att det blir som ett tryck i öronen på något sätt. Har inte reagerat på det varje gång men ibland.