Apple event 10:e September

Diskussion i 'Off Topic' startad av Ascii, 9 sept 2013.

1. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Men var det verkligen för lite nyheter, då? Det är en S-lur, och om jag inte minns fel så var det mest nyheter för denna S-lur än det någonsin varit mellan iLur -> iLur#S

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jag kan Apples lurar för dålligt för att bedöma det, däremot så har ju "marknaden" massvis med analytiker som spår om framtiden och hur man tror ett företags produkt kommer att sälja. Utifrån förväntningarna så sätter man då en aktiekurs.

Det sämsta om Apple skulle tappa är att man lämnar en öppning för "Rövarbandet från Redmond", inte bra.:P (Android står urstarkt just nu)

4. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Skillnaden mellan 3.5 och 4" är knappast märkvärdig, bara höjden som skiljer sig en aning, telefonen passar fortfarande perfekt i handen.

Jag anser det inte vara rude när jag påpekar att du inte har något konkret att komma med. Du är enbart här i ett syfte, att klanka ner på apple. Så fort någon nämner något negativt så hurrar du. Jag är säker på att även om apple hade gjort en lur som kan laga frukost till dig på morgonen och tvätta dina kläder på helgerna så hade du ändå hittat något negativt med den.

Det är trots allt en telefon och huvudsyftet är att ringa och smsa. Smaken är som baken vilken du väljer i slutändan.

5. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

och så fort någon har något negativt att säga så verkar det som att du är där och försvarar O_o
    men nu lämnar jag denna tråden för gott! tjohej

6. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

3.5 var den optimala storleken. Den var absolut perfekt, och det fanns till och med ritat hur perfekt den låg i handen. Ingenting var mer perfekt än det. Till, så klart, Apple kommer med sin iPhone 5 och har ökat från 3.5 till 4 tum. Då är det guld och gröna skogar, och 4 tum är det bästa sen skivat bröd - endast för att Apple kom med det.

Du ser ju hur massan (folket) ställer sig till iPad Mini. De till och med trodde stenhårt på att det är iPhone 5S.

http://www.youtube.com/watch?v=oprUI6nupfc

Gör någon annan än Apple en lösning så är det piss, inte standard och totalt onödigt. Gör Apple en lösning så är den bäst, totalt nödvändig och det ska tjatas "far and wide" om den.

Tänk på att du är på Swedroid, nordens största Androidforum. Majoriteten här föredrar Android mer. Du verkar endast vara här i ett syfte, att reta upp oss. Gjorde denna bild igår med mallen "Trollbait / Nobody is right" och det stämmer tämligen bra hur Appleanhängare gillar att jävlas.

http://i.imgur.com/Clhc2wv.png

7. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Den videon är inte ens värd att kommentera kring.

För övrigt är jag varken en appleanhängare eller i ett syfte att reta upp någon. Jag håller mig till fakta. När någon tar upp en gammal motorola och påstår minsann att dens fingeravtryck är minst lika bra och smidig som apples nya bara för att den var först med så är det fan inte korrekt fakta. Ifall du studerar djupare kring hur apples avläsare är uppbyggd och kring vilken ny teknologi den använder sig av så är det jävligt fascinerande och bara en tidsfråga innan resterande tillverkare börjar ta över den tekniken och lägger in detta i sina telefoner också. Någon nämnde igår "Du kan inte jämföra en Nissan micra med en Ferrari 458 bara för att båda använder sig av 4 hjul". Som sagt dom gör tidigare teknologi mer finslipad, smidig och lättanvänd. Det gjorde dom med touchskärmen DOM VAR INTE FÖRST MED TOUCHSKÄRM MEN dom finslipade den och gjorde den mer lättanvänd med tummen. Innan dom gjorde det så var touchskärmen inget som någon ens ville ha att handskas med. Och det är ren fakta, inte min åsikt. Dessutom är det en tråd om apple.

8. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Absolut. Men detta forum handlar om precis allt annat utöver att ringa och smsa som man kan göra med en mobiltelefon.
    Det kanske finns något forum på nätet som endast diskuterar telefoni och sms med smartphones, jag vet inte själv. Som sagt, detta forum begränar sig inte till bara telefoni och sms-delen, tack och lov.

9. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

För mig så kvittar det vem som är först med något, det är inget race. Det enda som har betydelse är ett företags implementation av funktionen. Jag har sett en video på fingerprintsfunktionen i Motorola Atrix 4G och den verkar betydligt omständigare än Apples implementation. Jag kan inte minnas att Apple hittills haft en dålig implementation av en funktion.

Jag håller med dig om att Apples implementation av pekskärmen var väldigt bra, och framförallt väldigt lyckad. De gjorde en komersiell boom av det och presenterade den på ett sätt som fångade folk; gav folk en "wow-känsla". Jag minns när första iPhonen kom, och jag ville ha den mer än något annat. Just för att det inte fanns något intressant ute. Android i början var jävligt fult måste jag medge.

Som sagt, det kvittar vem som var först med något, det enda som har någon form av betydelse är ett företags implementation av en viss funktion och hittills verkar Apples den mest logiska. Fingerprintscannern är där den gör sig bäst, i hemknappen, eller i alla fall på framsidan. Inte uppe på mobilens rygg, där man ska svepa med fingret.

10. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Sony Ericsson hade smartphones med bra touch många år innan Iphone kom. Man ska aldrig konstatera fakta baserat på vad man själv tycker.

~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 ~

11. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Multi-touch med fingret. Inte gå runt med en penna till.

12. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Multi touch är en annan femma. Apple var först med bra Multi touch på smartphones.

~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 ~

13. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Ja det är så jag tänker.

Dessutom första tanken när jag såg motorolan så ser det ut som dom utslitna avläsarna i mitt gym där man måste lägga fingret tiotal gånger innan den känner igen. Dessutom sitter den på baksidan. Dessutom så är det en liten obekväm ruta som jag inte alls ser bekväm ut för tummen. Apple's ser jävligt smidig och enkel ut, tror inte ens att FBI har en lika effektiv. Åtminstone enligt deras video och folk som har testat den på plats, återstår att testa den själv.

Personligen tycker jag dock att fingeravtrycksläsare är en ganska onödig grej och inget jag hade haft behov av. Tycker det är dags för dom att ta bort hemknappen helt och hållet. Men sättet dom lyckades bygga en osynlig läsare inuti hemknappen dessutom och en så pass sensitiv och effektiv, det är jävligt fascinerande och rentav futuristiskt.
    Jag var lite snabb där med tagenterna. ;)

Last edited: 12 sept 2013
  14. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Du vet betydligt mer om mig än vad jag vet märker jag.

Eller du tror så i alla fall.

Du måste lära dig att man får kritisera saker utan att det är personligt riktat mot dig. Du verkar ha stora svårigheter att se den skillnaden.

Du var, objektivt sätt, oförskämd i ditt svar. Men du kanske är född sådan?

Edit, om du prioriterar ringa och smsa finns det betydligt billigare lurar som klarar det. Varför känner du att 6000 spänn eller mer behövs för så basala saker?

Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4

Last edited: 12 sept 2013
  15. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Ber om ursäkt om du upplevde mig som oförskämd i mitt svar, det var icke tanken! Åsikter har vi alla och de kan man inte alltid hålla med om, när det kommer till fakta däremot så ska vi kunna hålla oss till det som är relevant och sant. Även om vi är tvungna att svälja stoltheten ibland så måste vi respektera fakta. <3

16. werty

werty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Är väl bara att inse att apple för längesen har missat tåget när det gäller smartphones.

Skickat från min HTC One X

17. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Min tanke var inte heller att racka ner på varken dig eller telefonen. Jag blev helt enkelt lite besviken på att de inte hade med mer lull-lull som NFC och QI-laddning som jag personligen nu när jag använt det inte vill klara mig utan.

Personligen är jag nog en av de här på forumet som är öppnast för att byta märken. Däremot har jag samma höga krav på alla tillverkare. Därför har jag tröttnat på WP och skulle idag absolut valt en iPhone före valfri WP-telefon.

De som köper iPhone har garanterat inte precis samma krav som mig men det betyder inte att någon telefon är generellt bättre i mina ögon utan mer att telefonerna är bättre för individen som köper den (som du också tycker) :)

18. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 212
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Hade Sony Ericsson P1i och det var absolut ljusår efter pga resistiv touch. Kapacitiv touch som iPhone har var banbrytande.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

19. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

20. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 741
    Operatör:
    Halebop