Beror lite på. Jag menar, visst, generellt sett ses Apple kanske som en statussymbol. Bland kidsen skall man ju helst ha
en blå chattbubbla
Här i forumet tror jag det där spelar noll roll, utan majoriteten är nog väldigt funktionsorienterade. Det är mer som
@psp123 säger ekosystemet som kan vara tilltalande och att det är lite mindre friktion när man väljer apples "sandbox" framför Googles.
Du har för all del större möjligheter att kombinera olika tillverkares produkter med varandra hos Google, men detta sker inte alltid friktionsfritt. Bara för att ta ett exempel från forumet i nära tid, så diskuteras just nu att man inte kan aktivera eSIM på Galaxy Watch utan en Samsung-telefon, trots att klockan kör Wear OS och går att parkoppla med telefoner från andra tillverkare.
Är mest en fråga om vad man anser individuellt passar en bäst snarare än vad som är bättre/sämre i allmänhet. Allt har nackdelar/fördelar. Enklaste svaret på frågan är nog bara att få orkar byta mellan ekosystem efter att de väl landat i ett. Det är i dagsläget lite 50/50 mellan Apple/Google, och så lär det nog förbli. Egentligen är det rätt bra med en sådan balans tror jag.
Click to expand...