Apple Watch eller amazfit gtr?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av babydroid, 20 nov 2019.

  1. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Hej.

    Har köpt mig en iPhone och försöker således gå över lite mer åt det hållet. Har en iPad Pro 11 sen tidigare som jag blev kär i.

    har en Samsung Galaxy Watch 46mm i dagsläget som ligger till salu då jag vill byta klocka.

    funderar på att prova en Apple Watch modell billigare än nyaste. Men det som talar emot är den värdelösa batteritiden man läser om. På min Samsung Watch så får jag ut fyra dagar och det är riktigt skönt. Vill kunna ta en dygnstur till fjällen utan att behöva släpa med mig en hävla massa extra laddare bara för att ladda klockan.

    Såg sen amazfit gtr till ett bra pris och den sägs ju ha jävligt bra batteritid.

    frågan är om den lirar bra ihop med iPhone eller ej. Vill ju helst ha en Apple Watch men som sagt, batteriet skrämmer mig en del.

    Någon som har något vettigt att säga och hjälpa mig välja? :P

    Förstår givetvis att Apple Watch har alla fördelar med appar osv men klockan ska främst vara till att spåra träning, kolla notiser och hålla koll på tiden.
     
  2. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Om batteritid är viktigast (får du verkligen ut fyra dagar på Samsung? Jävlar!) så ska du inte köra på Apple Watch. Jag har en AW5 och är relativt nöjd. Den är inte alls snygg, och batteritiden är sådär. Men den har bra funktioner!
     
  3. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Har kört både Amazfit Verge Lite och Bip Lite och de lirar bra med min iPhone 11 Pro. Batteritiden är som du säger mycket bra. Men de är billiga av en anledning.. Min GPS på Verge fungerade riktigt bra men polarens GTR visade ca 40% för lång sträcka jämfört med hans Garmin. Pulsmätaren på mina amazfit har varit ett skämt - visar riktgt off. Notifications går inte att integrera med. Sömnmätningen är också ett skämt - inga av mina klockor visade att jag var vaken när jag varit vaken flera gånger för att natta om barn. Du får vad du betalar för helt enkelt. Lite vad du är ute efter? Min Apple watch är fortfarande hands down den bästa jag använt men det är ju för att den passar min vardag..det ENDA är batteritiden I give you that :)
     
  4. wressus

    wressus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Alltså apple watch för träning känns oslagbar. Älskar deras nya del av aktivitetsappen som heter "Trender". Där man får en jätte bra överblick över hur ens träning rör sig framåt, vilopuls, km tid, återhämtning, vo2 max etc.

    Köp en begagnad apple watch och testa är mitt tips. Min apple watch s2 SS ligger ute till försäljning, kan släppa den för 1200kr.(fortfarande bra batteritid på den)
     
  5. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Japp. Fyra dygn med en timmes GPS om dagen ungefär så det är riktigt bra. En av sakerna jag älskar med min Galaxy Watch.
     
  6. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Håller med, apple watch är faktiskt första pulsmätaren på armen som visar iaf i närheten av vad mitt pulsband brukar visa. ALLA andra klockor jag testat har varit riktigt dåliga på att mäta pulsen på handleden rätt och då har jag fasen testat 6-7 olika klockor.. Apple watch löser som sagt hela min vardag när t.ex min garmin fenix 5s var grym att träna med men saknade mycket annat.. min AW fungerar att träna med med bra summeringar samt den låser upp min mac-dator på jobbet vilket är grymt. Visar notifications bra och allt förpackat i en känsla av grym kvalité.
     
  7. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”

    Haha det låter ju inte som några bra säljpunkter för amazfit direkt. Vore helst klart bäst med en Apple Watch men är lite tveksam till batteritiden och dess formfaktor:P
     
  8. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”

    Är det någon skillnad på mjukvaran på alla dessa olika modeller av Apple Watch? Läst något om watchos 2 eller något åt det hållet.
     
  9. wressus

    wressus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Watch os 6 är det senaste. S2 klockan har det. Men alla funktioner finns inte med, db mätare, ekg mätning är väl de jag kan komma på som inte finns på min nuvarande s4.
     
    erik.rahm gillar detta.
  10. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Jag har haft en 3a och nu en 4a och den stora skillnaden är hastigheten i gränssnittet helt klart - samt skärmen. Alla versioner av Apple watch ska få WatchOS 6 men sedan vilka funktioner som finns på vilka modeller har jag inte en aning om tyvärr