Application Error Reports

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Fredrik, 21 maj 2010.

1. Fredrik

Fredrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ny feature som dök upp i developer console idag: Application Error Reports

Riktigt smidigt man kan se krashar, med stacktrace, antal gånger det hänt teleon modell

Bifogade filer:

• error.png
      error.png
      Filstorlek:
      17,8 KB
      Visningar:
      90
  2. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

aw man, jag som höll på att bygga något för det här själv, som skulle bli stort och ta över världen :(

aja. snyggt. men hur går det till? bara 2.2+ os som loggar? för mina apps står då på 0/0, fastän jag själv loggar krascher till mail, och vet att de inträffat.

har du lust att posta screenshot på den detaljerade infon? med modell-statistik och stacktrace och så? blur:a det du känner är känsligt, såklart :)

Last edited: 21 maj 2010
  3. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

4. tomas_b

tomas_b Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

De demade det på I/O. Man kommer att kunna välja det när en app kraschar istället för bara "force quit" typ. Så skickas stacktrace och sådant dit och så kommer man kunna se fina rapporter för det.

5. Elis

Elis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

ahh jag som implementerat ett system som loggar krasher och sen skickar iväg ett mail :/ . Frågan nu är väl fungerar detta bara på 2.2 och uppåt eller gäller denna funktionalitet ända ner till 1.5?

6. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det är åtminstone så att det är i vanliga FC-dialogen som knappen finns, så man måste låta felet bubbla upp ända till ytan för att det ska kunna rapporteras. Dvs har du egen hantering som plockar upp felet, och aldrig leder till FC, så kommer du inte att få några rapporter heller.

Jag vet inte hur systemet rullas ut. Läste om nån som hade det på sin 2.0.1-droid i alla fall, så det är inte 2.2-exklusivt. Någon ny version av t.ex. Market som löser det kanske? Men jag har inte sett någon uppdatering...

7. Elis

Elis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min fel hantering skickar vidare felet original UncaughtExceptionHandlern när den är klar så att man får den vanliga FC.
    Det måste vara komponenten som sköter FC som uppdateras frågan är vilken komponent som sköter detta. Kan inte tänka mig att det är marketapplikationen som gör det.

8. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hmm, nej, jag tolkade den här skärmdumpen som att 'Report Feedback' hade med market att göra, men jag ser nu att det ju är market som har krashat.