Apprekommendationer - Bara tips, ingen diskussion

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 25 maj 2009.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tackar ödmjukast!

Är det nån som kan säga hur bra Shapewriter är jämfört mot SlideIT? Kör SlideIT idag och är nöjd så sett. Men om Shapewriter är mycket bättre så byter jag ju.

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag föredrar nog SlideIT. Valde att ta bort Shapewriter hur som helst, men nu minns jag inte riktigt hur det var i jämförelse. Synd bara att man bara får lägga till 10 egna ord i SlideIT.

3. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Måste vara så nära att nå den gränsen som det bara går nu då.

Är det något som är knutet till att det är demo tror du?

4. Zinken

Zinken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Du måste bocka för Svenska som språk också under Shapewriter-inställningarna. Räcker inte att bara installera språket.

Sen växlar du mellan de språk som är förbockade med globen på tangentbordet. Grymt smidigt att bara ha 1 språk aktivt men att man busenkelt kan ändra.

5. iholmstrom

iholmstrom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Oneplus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    Oxygen OS
    Igår släpptes en twitter applikation som jag måste tipsa om. Den heter Touiteur, utvecklad av samma man som har gjort Beautiful Widgets och FoxyRing. LevelUp Studio.

Touiteur finns på market! http://www.androlib.com/android.application.com-levelup-touiteur-ixBC.aspx

Finns en gratis app och en premium som helt klart är värd pengarna. Men tänk på att den fortfarande är under utveckling vilket innebär att det kommer mer och mer funktioner hela tiden. Än så länge har jag klarat mig bra utan några hängningar.

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Okey, dags för mig att göra ett vettigt bidrag i denna tråden. Dessa appar är ett måste för att min dag skall fungera som den skall!

dxTop
    Istället för vanliga home. Jag diggar speciellt att man får skärmar upp och ner så du kan nå vilken skärm man vill och alltid bara behöva dra ett drag. Sedan att man kan ändra utseende totalt är ju en annan sak som bara är för bra.

Launcher dock
    Väldigt smidigt, och otroligt snyggt, sätt att samla program, kontakter eller andra smarta saker på sin homescreen.

Beautiful home
    Jag använder bara deras väder-widget. Sjuktligt snygg och många teman och kombinationer finns att ladda ner.

Lightning bug
    Jag använder appen till att somna så gott. Lite regndroppar, vågskvalp, blixtar eller vad man nu tycker om. Jag har på strandsus och en blixtsmäll då och då. Somnar som en bäbis. Sleep-timer finns.

Calwidget
    Snyggaste kalender widget som jag hittat. Funkar bra och man kan ställa in mycket mys om hur den skall se ut. Väldigt smutt!

CarSafety
    Bra att ha när man kör mycket bil. Man kalibrerar först och sedan ifall man krashar så skickar den iväg ett SMS till förbestämda personer med en förbestämd text samt kordinater på vart du befinner dig. Kan vara en life-saver! Hittade bara bild på ryska :P

Spare parts
    Bra för att hålla koll på ifall telefonen somnar som den skall och lite annat smått och gott.

BatteryTime Lite
    Bra batteri-widget. Använder inte själva widgeten själv utan slänger bort den och använder det som är bäst med programmet - att det står % längst upp i skärmen. Underbart att ha. Drar man ner notification-blahaet så ser man även hur batteriet mår och vilken värme det jobbar med.

SyncMyPix
    Synkar mot Facebook så du får lite bilder på dina kompisar i telefonboken. Du kan även rikta bilder till ett visst nummer eller kontakt om kompisen inte publicerat det på FB. Smidigt går det också!

PicMe
    Lägger upp en server som du kan komma åt via t.ex. wlanet. Skitbra om man vill ta BRA screenshots eller helt enkelt visa en kompis, som är hemma hos sig (eller på andra sidan jorden), vad man håller på med eller vad man vill visa.

SlideIT
    Så mycket enklare att skriva. Och snabbare. Det är lite trögt i början men när man börjar lära sig hur man skall göra skriver man snabbare än Batman! Just nu bara ett demo men skall gå att köpa sinom tid. Svenska finns och fungerar klockrent!

Nu orkar jag inte mer just nu! Det tog ett jävla tag att göra listan såg jag nu. Hoppas den uppskattas :)

Last edited: 17 februari 2010
  7. kottkrig

kottkrig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag startade ett litet flickr-set med mina favoritapplikationer som det är tänkt att jag skall lägga till någon app om dagen till. Mestadels för att sprida lite snygga bilder till mina ännu icke android-frälsta vänner, så att de faktiskt ser att det finns snygga och användbara applikationer till Android också, och inte bara till iPhone.

Android Applications | Slideshow

Alla bilder är Creative Commons-licensierade så det är bara att plocka dem och använda dem till egna syften, gör vad ni vill med dem men länka gärna tillbaka till flickr. :)

Än så länge är det bara 5 ringa applikationer (och inga direkt okända eller nya applikationer för folk här) men jag har en hel del bilder i buffert så jag hoppas kunna hålla uppe tempot. Ta det för vad det är, och som sagt, inga problem att sprida bilderna vidare eller använda dem i egna recensioner eller liknande. :)

Last edited: 21 februari 2010
  8. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    Tube downloader !!!!!

klock ren!

laddar ner videos från youtube,dailymotion,googlevideo

kanon!

vill ni prova? pm

9. Jobilinx

Jobilinx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan rekommendera GBlocker för er som vill filtrera/blocka olika samtal. 48h trial, €2 för fullständig version.

10. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
  11. noShame

noShame Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då är det väl min tur att tipsa om guldkorn.

Melon notepad
    En notepad som fungerar fint. Använder den "endast" pga Toast funktionen, dvs att en vald anteckning poppar upp i 2 sekunder varje gång man låser upp telefonen. Hur smidigt som helst för att ex inte glömma köpa mjölken exempelvis. Kan även lägga påminnelse i notifikeringspanelen.

Quick settings
    Som det låter, med en knapptryckning har du tillgång till en massa inställningar rörande volym, skärm, wifi, mobil data etc. Har den på huvudskärmen eftersom jag ofta använder de funktionerna. Dessutom finns en ficklampa och batteriinfo med, guld värt.

swiFTP
    Gör din telefon till en FTP server lättåtkomlig via lokalt wifi men ÄVEN via deras proxy, dvs G/3G/H alltså kan du nå filerna på din mobil från vilken dator som helst, hur smidigt som helst om man behöver en fil från telefonen men inte går runt med en micro usb kabel.

ES File explorer
    Glöm allt vad Astro och Linda file manager heter. Denna har allt som de har, snyggt interface, är gratis UTAN reklam (jag är allergisk mot reklam i program) plus LAN och FTP view! Alltså kan du koppla upp dig till nätverket eller en ftp server och skicka/ta emot filer. Även app manager, task manager osv som de andra programmen har.

Remote VNC
    Funkar klockrent, nu har jag tillgång till min dator när som helst - räddare!

Transdroid
    Fungerar med en rad av torrentklienter. Ger dig möjligheten att koppla upp dig mot din dator och se dina pågående nedladdningar, hantera dem osv. Dessutom kan du söka torrents och lägga in dem så att de laddas. Smidigt om man inte är hemma, men vill att en serie/film/UFC :D är nedladdad när man kommer hem.

CoPilot Live
    Navigeringsprogram som funkar underbart bra, vill påstå att den är bättre än tomtom tom. Lagt in svenska fartkameror så den varnar 1km/500m innan, då trycker man på bromsen och sparar en massa pengar/körkort :)

SoundHound
    Som Shazam men här kan man dessutom nynna eller sjunga en låt, funkar överraskande bra! Dessutom fri från reklam till skillnad fr Shazam. Dock sägs det att den kostar ;)

tv.nu
    Tablå med alla möjliga kanaler. Även sports / film view så man ser kommande sevärdheter.

Twidroid Pro
    Om någon har tips på bättre Twitter program tipsa gärna mig. Men denna är jag sjukt nöjd med. Alla möjliga funktioner, kortar ned url, lägger in bilder och video smidigt. Kan byta teman mm.

SMS Backup and Restore
    Smidig backup av alla sms som är grymt snabb. Sparar smsen i .xml filer, så det är enkelt att koda ett program/hemsida för att ta del av dessa om man skulle vilja det. Restore funktionen funkar fint och skriver ej över befintliga sms utan inbäddar dem fint med existerande (om de inte är identiska dvs)

Tube Download
    Ladda ned filmer och musik direkt fr youtube. Möjlighet att extrahera musik fr videon och spara som .mp3.

Wapedia
    Smidig wikipediaklient.

Tar ej upp sånt som självklart varit uppe tidigare som ex Barcode Scanner, NetCounter, TaskPanel, Layar, Bloo, Google skymap, Goggles, Translate, My tracks (nu när våren är på intåg hoppas jag) osv.

12. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Håller med dig om detta program. Dock undrar jag hur du lyckats med fartkameror. Har laddat ner filen från alk.com men får inte det att lira.

/Phille

13. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Måste man ha root för copilot? Hittar det inte på märket.

14. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

tobbek, det är en betalapp och du måste ha market enabler först. Steg ett är att skaffa dej root tror jag.

15. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
  16. spaceuser

spaceuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tack ZilverZurfarn... ska prova detta så fort jag fått upplåsningskoden från Tre. Har bara väntat i 8 dagar än ;-)

17. Droid110

Droid110 Guest

18. dalailama

dalailama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ni känner säkert till Akinator (om Ni inte gör det så har Ni missat något!)
    Länk: http://en.akinator.com/

Finns nu för Android. Lite buggig än så länge men väldigt kul ändå! :)

http://www.androlib.com/android.application.net-scimob-akinator-zAwm.aspx

19. Lacci

Lacci Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Något för alla som bor i Karlstad:

Karlstadsbuss har släppt en reseplanerare för Android som verkar vara riktigt bra, synd bara att jag precis flyttade till huvudstaden...

Får hålla mig till STHLMtraveler tills SL får tummen ur.

PS. Sök på "Karlstadsbuss" på market för att hitta appen.

20. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jag har fastnat för AndTangle. Man har ett antal punkter som är sammanbundna, sedan så ska man flytta på dessa så att inga sträck korsar varandra. Börjar enkelt, men det blir klurigare efter hand. Det är lite småbuggigt vissa gånger, men det är en tidig version så det kan man ta. Oavsett vad så är det grymt vanebildande.

http://www.androlib.com/android.application.org-anddev-andtangle-Ejt.aspx