Apprekommendationer - Bara tips, ingen diskussion

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 25 maj 2009.

1. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    smacke gillar detta.
  2. poxi

poxi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För er som har ps3 och inte orkar sätta på det för att se vilka vänner som är inne och spelar finns det "PS3 Friends" , så ser du inte bara vilka som är inloggade och vad de spelar, utan även lite info om deras trophies osv.. ;-)

3. Devablo

Devablo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Droid Streamer
    Kolla på Simpsons och andra serier/program i mobilen, vissa videor funkar inte, men de flesta!

Länk.

xMarson gillar detta.
  4. KHEEJS

KHEEJS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

AlarmSolo

Alarm. Bästa funktionen är att man kan snooza genom att vända telefonen.

5. hiitti

hiitti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Inte riktigt en måste ha app men den är smårolig, "Your future". Qr-kod och länk http://www.christoferjh.com/future/ yes, det är jag som har gjort den.

Annars tycker jag Yaaic "Yet another android irc client" är super bra, och ConnectBot (ssh client) är super bra. Skulle inte klara mig utan Agenda Widget heller.

6. Starken

Starken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan rekommendera CheckMyTrip

http://www.appbrain.com/app/checkmytrip-mobile-companion/com.amadeus.cmt.client.android

Presenterar dina resor på ett grymt snyggt och praktiskt sätt så länge det är bokat i Amadeus, vilket i stort sätt alla hotell, flyg och hyrbilar är.
    Har du ett bokningsnummer för en hel grupp människor presenterar den även per person inklusive e-tickets.
    Tar hem väder och flygplatskartor för dit du ska eller mellanlandar
    Grunddatan tankas till telefonen, så du kan kolla resan även i Airplane mode.

7. rindstaal

rindstaal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är främst resebyråer som använder sig av Amadeus. Branschnischade företag använder oftast andra program då oftast inte finns något bokningsbehov "över gränserna".

Detta gäller iallafall inom Sverige, kanske är det annorlunda utomlands. I övrigt är det säkert en väldigt användbar applikation, önskade bara förtydliga detta.

Mitt bidrag: CarBuzz
    http://www.appbrain.com/app/carbuzz-659-cars-inside/com.wapit.carz

Bilnyheter som uppdateras dagligen, varje dag alltså!

8. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

kan ni rekommendera en app där man kan spela upp HD filmer? jag har provat rockplayer som gör så att det laggar och ljudet är ur synk och meridian kunde inte spela upp den öht. någon med tips?

9. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Måste bara hylla PoweAMP igen.
    Det kom en ny uppdatering ikväll och nu är appen ännu grymmare.
    Bland de nya funktionerna var det dessa två som jag uppskattade mest:
    *Möjligheten att spara egna EQ kurvor. Inte bara en allmän kurva, nehej, du kan spara specifika kurvor för: låt/album/speaker/BT/lurar.
    *Sen den nya funktionen för att hitta album art är underbart simpel och fungerar klockrent.

Att de sen har lagt till FLAC glädjer kanske en del, har inte själv använt detta tidigare men var ju tvungen att koda om en del favorit CD's bara för att testa och shit vad bra det blir, men det tar ju på tok för stor plats tyvärr.

Så nu har jag bara legat på soffan och njutit fullt ut i fyra timmar :)
    Funderade på att ge er några schyssta tips på låtar som testar era lurar ordentligt men avstår, vi gillar alla olika musik så det hade bara blivit gnäll. :)

Men för er som inte har hittat rätt spelare, testa PowerAMP den är en klar 5:a på Market och värd varenda krona. (Demo version finns)

kaffeocigg gillar detta.
  10. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Håller med ovanstående! Grym app och värd varenda krona :)

11. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

plx somebody?

12. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    itadruid: Försök leta upp den tidiga porten av mplayer och testa kanske (finns en låst tråd på xda om det)

13. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

14. bimmerboy

bimmerboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Telefon 3:
    Oneplus 3
    Cardio Trainer (finns på market for free) vettig app om man vill hålla koll på sin träning som tex promenader, löpning, cykling mm. Massa roliga features och givetvis en ansiktsbok koppling ;)

Även tillägget weight loss for cardio trainer skall installeras.

En sak är att det är lite american style över det hela lite blaffigt och i början var det lite reklam för deras betalappar men det kan man ju inte gnälla på då det är gratis.

15. ma70

ma70 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag undrar bara om det är så att jag har appar som jag kan dela med mig av ,är det möjligt över huvud taget eller måste appar laddas ner till specifika telefoner?

Är det lagligt,och isåfall finns det eller får man starta en tråd med en direktlänk där de kan hämta redan betalda appar?

MvH Micke P.s jag e nybörjare med android D.s

16. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Välkommen i gänget!
    Vad jag vet/tror kan man inte "dela" med sig av en app, åtminstone inte om det är en betal-app, tror de skulle bryta en del lagar - men gratis-appar ser jag inga problem i - men rent teoretiskt vetti-tusan hur man då ska göra - om någon annan vet så hade jag också varit intresserad av svaret.

17. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Fungerar om du har root, då kan du hoppa in i data/app och plocka appen till sdkortet och skicka över till kompisen...

Men det beror lite på om appen är copyrightskyddad m.m..

Molleresa och candyraver gillar detta.
  18. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Notera att det är bara är rent teoretiskt och alltså inget någon borde göra då det är olagligt.
    Som DreamHawk säger så fungerar det om man har root. Det är bara att ex köra adb pull och "hämta" apkn till datorn och sedan skicka iväg den. Alternativt går det säkert att få maila den direkt med någon root explorer-app.

För övrigt är det ganska lönlöst, såvida man inte har lite hackzorskillz som jag inte vill gå in på, att göra den här rutinen med applikationer som https://market.android.com/details?id=se.dxapps.fass.forskriv som har permission Network communication
    full Internet access, Market license check. Då dessa, givetvis beroende på hur utvecklaren har implementerat checken kommer visa att applikationen inte är köpt på market och kan exempelvis sluta fungera.
    Det är den nya licensing checken som android har, finns säkert applikationer med den gamla versionen som jag inte har koll på och jag vet att det finns flera betal-appar som inte har licensing checks över huvud taget.

19. Renevatio

Renevatio Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mina App-tips

Dessa är mina absoluta favorit-apps i olika kategorier:

Nyheter
    Pulse News Reader - Riktigt, riktigt snygg reader. Väldigt enkelt att ta bort och lägga till olika feeds, kan importera ifrån Google Reader.

SMS
    GO SMS - Snabb app för sms med massor med inställningar, också mycket alternativ för att ändra utseendet.

Utseende
    OneSeven - Snygg Widget som visar veckodagen, har den i min homescreen
    SiMi Clock Widget - Solklart bästa klock-widgeten jag testat. Välj själv precis hur den ska se ut på din homescreen. Det som gör den absolut bäst är den inbyggda launchern.
    Battstatt - Clean batteri-widget att ha på sin homescreen. Enkel och stilren.

Verktyg
    Speedtest - Kolla din uppkoppling hur enkelt som helst.
    Juicedefender - Enkel batterisparare som ökade batteritiden rejält på min HTC Hero (Kräver root tror jag).
    Ghost Commander file manager - Solklart bästa appen för filhantering, slår ASTRO på flera punkter med t.ex. möjligheten att vara i två mappar samtidigt och enkelt föra över filer mellan dem. Dock inte lika användarvänlig som ASTRO.
    Astrid Tasks - Enkel att använda task-manager med bra widget. Går att synka till Google Tasks.
    Bankdroid - Logga in på ditt bankkonto och se ditt saldo. Massor av banker stödjs.
    Netcounter Se din använda 3G- eller Wifi-trafik. Väldigt bra att ha för att se när man överskrider sin datatrafik.

Övrigt
    Touch Calendar - Bästa kalendern jag testat. Snygg, stilren och framför allt lättanvänd. Ska synka till Google Calender (om jag inte minns fel).
    Vignette - Kamera-app med otroligt många inställningar och lägen. Jag använde inte min kamera innan jag hittade den här appen.

inact_0025 gillar detta.
  20. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

funka inte öht