Rekommenderar "MultiPicture Live Wallpaper"
Skitbra app för att få ett flertal olika screen transitions på vilken launcher som helst (14st). Alla transitions flyter dessutom på asbra. Bättre än likvärdiga i GO Launcher t.ex som kan hacka en del utav dem.
Dessutom finns möjlighet (duh, som appen är till för egentligen) att sätta olika wallpapers för varje hemskärm. Med alternativ som opacity, saturation m.m. på enskild skärm. Sen väljer och vrakar man mellan olika transitions och det finns flera väldigt snygga sådana som man inte ser i någon launcher.
Fick nytt liv i min SE launcher pga denna app. Märks inte direkt att det ligger något live wallpaper i bakgrunden eftersom det inte rör sig förutom när man swipar. Således borde det inte dra mer batteri heller.
Grym app!
EDIT: tyvärr så märkte jag nu över natten att telefonen hade dragit 9% av batteriet istället för de 3% som det normalt alltid sjunker. Alltså 3 ggr så mycket i stand-by. Så visst påverkar det batteriet en del och känner mig tvungen att avinstallera tyvärr. Synd på en så fin app.
EDIT2: installerade det en gång till och denna gång tycks det konstigt nog inte alls dra lika mycket batteri utan nu är det mer normalt med ca. 1% drop på batteriet varannan timme på ett ungefär i stand-by. Ändrade minnesanvändingen till "small" denna gång det kanske gjorde nåt... vete fan.
Last edited: 10 november 2011