Fråga: Arc m. FW 4.0.2.A.0.62 (låsa upp bootloader + root)

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av ingels, 27 sept 2012.

  1. ingels

    ingels Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Motorola Moto G100

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Motorola Moto G100
    ROM:
    LineageOS 20-20230729-NIGHTLY-nio
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    LG G3
    Info:
    Nova
    Info:
    Nova
    Hej på er.

    Har själv en S2'a som det inte var några större problem att roota och få som man vill. Tjejen har dock en gammal Xperia Arc med firmware 4.0.2.A.0.62, har kollat och det ska inte vara några problem att låsa upp Bootloadern och för att kunna roota så lär man ju låsa upp den först antar jag ?

    Följde guiden som finns på http://unlockbootloader.sonymobile.com/instructions och tankat ner SDK'n och det är väl nu det roliga börjar.

    Finns ingen Fastboot.exe i den SDK'n som jag tankade ner och har googlat lite, hittat på någon äldre SDK men då jävlas android_winusb.inf installationen i Windows 7 (vilket jag antar bara har och göra med att jag är trött som ett spädbarn för tillfället).

    Så, finns det nån bra guide någonstans eller någon som genomlidit samma jävulskap vilket SonyEricsson har lyckats ställa till med med denna lur och lyckats med det jag inte lyckas med ?

    One Click Root fungerar ju inte heller tack vara nyare firmware som ligger i
    Hjälp emottages tacksamt som ni kanske redan listat ut ;)
     
  2. Tesla

    Tesla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER