Problem: Arc tappar dataanslutning efter uppdatering till ICS

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av zap18, 2 jul 2012.

  1. zap18

    zap18 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har ett litet irriterande problem med min Arc efter jag uppdaterat till ICS. När jag kör på WiFi tappar telefonen efter en stund (30minuter och uppåt, verkar inte vara med någon regelbundenhet) dataanslutningen över 3G och jag måste sedan gå ut i flygplansläge och tillbaka (eller starta om telefonen såklart) för att få tillbaka anslutningen.

    Tilläggas bör kanske att jag tillhörde dom som inte pallade med att vänta på att updaten skulle komma över PCC varför jag själv flashade in den första versionen som dök upp här på forumet (LT15i_4.1.B.0.431_Generic.World.FR) med Flashtool. Allt funkade utmärkt under installationen förutom att den precis varnar för att simlock.ta ignoreras. Då jag haft lite andra problem med telefonen med testade jag därför att flasha om den i Update Service idag, dock fortsatt med samma problem. Flashade därför den en gång till, denna gång med den nordiska verisionen (LT15i Xperia Arc_4.1.B.0.431_Generic Nordic) även den tagen härifrån forumet. Dock får jag samma varning att simlock.ta ignoreras och jag tappar dataanslutningen efter en stund.

    Kan någon svara på om det kan finans något samband här mellan mitt problem och det faktum att smilock.ta ignoreras vid flashningen? Och vad jag i så fall kan göra för att fixa till det? Kan tillägga att min kompis flashade sin Arc samtidigt som mig med LT15i_4.1.B.0.431_Generic.World.FR, fick samma varning som jag, men upplever inte problemen jag har.

    Tacksam för er input!
     
  2. pj87

    pj87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag tog bort Proxy och port och sen des har det inte jävlats.
    ICS: inställningar->trådlöst och nätverk,mer->mobila nätverk->åtkomstnamn->"operatören"->ta bort proxy och port nr.
     
  3. zap18

    zap18 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Redan tomt där tyvärr.... :(
     
  4. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Det har inget med att simlock.ta ignoreras att göra.

    Testa att reparera programvaran via PC Companion om du inte låst upp boot loadern.
    Kvarstår felet tester du ifall det funkar bättre med ett annat SIM-kort.
     
  5. zap18

    zap18 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok, då vet jag det i alla fall, tack!

    Boot loadern är inte upplåst, så det får bli nästa grej att testa. Dock verkar det som om den av någon anledning har skärpt till sig nu. Efter att jag tappade dataanslutningen efter sista flasningen igår så har inte problemet uppstått igen. Detta trotts att jag hade Wifi igång hela natten vilket jag inte kunnat ha tidigare.