Arc vs. Nexus One

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av flipp, 2 apr 2011.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har haft en nexus one ungefär ett år. Funderar på att byta till Arc, främst för den större skärmen och bättre kameran. Någon som tidigare haft nexus one och kan ge lite reflektioner kring skillnader? Hur skiljer sig ex. byggkvalitet, kvalitet på skärm, kamera osv mellan dessa två telefoner. Motiverar det en uppgradering?
     
  2. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Har lekt en del med Nexus One, en del som i ganska mycket.
    Dock ej ägt.

    Oavsett:

    Byggkvalité: Nexus One känns gedignare medans känslan arc ger känns mer lätt
    och passande i övrigt. One känns som en metallbit medans arc känns som ja.. svårt
    att säga. Den är plast, känns -liite plastig- pga dess låga vikt. Dock känns den absolut
    inte billig eller lågkvalitét.

    Skärm: Är inget fan av Amoled/Samoled. Har en Nexuss S med Samoled just nu och
    upplever enligt mitt tycke skärmen MYCKET bättre på arc. Skulle lätt byta men nu har
    jag en play på G så återstår att se. Svärtan däremot är bra på arc - men inte som på S:en. Pentile sux. Du får mycket skarpare text och neutralare färger på arc.

    Kameran: på Nexus One är motsvarande något du återfann 2003-2004. Den är bedrövlig. Jag har en tråd där jag ställt Nexus S vs. arc mot varandra på likadana motiv
    i denna forumsdel. Titta gärna.

    I övrigt: Nexus One är bra - men arc är bättre... På egentligen allt faktiskt skulle jag tro.
    Det enda jag kan tänka mig att One skulle vara bättre på är smidigheten. Den är mindre.
     
  3. underbrallan

    underbrallan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    ja det är nog ingen match vilken man väljer eller?
    själv skulle jag välja arc alla dagar i veckan