Archos 70

Diskussion i 'Archos' startad av Fille-j, 17 nov 2010.

  1. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 014
    Mottagna gillanden:
    1 956
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    EDIT 110131:
    Okej, några kommentarer på archos 70. Skrivet ur sambons perspektiv, alltså ej mina åsikter. Hennes erfarenhet, X10 mini (duktig på den dock)

    Tidigare erfarenheter, bara Hero, SGS, Mini i ägo

    Skärm:
    Skärm helt okej, eller till och med bra. Dålig betraktningsvinkel, men stör knappast när man är ensam och håller i plattan.

    Spel:
    Angry Birds laggar inte, varken zoomat eller utzoomat. Vi kan inte förstå riktigt vad ni menar där. Har provat några andra, typ Jewels och liknande med gott resultat.

    Batteritid:
    Riktigt imponerade. Klarar minst 8 timmar av spel, ebooks och surf på wlan hela tiden. Det spännande är att under batteriinfo så tar wlan dubbelt så mycket som skärm ( det är tvärt emot vad telefonen säger)

    Webbläsare och böcker:
    webbläsaren är lite trög till och från, och flash är bara att glömma om man har lite krav på flyt.
    Eböcker är en fröjd, bra appar, bra utbud och skärmen är lätt att läsa på.

    Media:
    Har inte provat mer än youtube, fungerar bra. Anser att högtalarna sitter bra placerade och dom är helt okej.

    Övrigt:
    Är nöjd att touchknapparna (bakåt osv) sitter inne på skärmen och inte ute på ramen.
    On/Off-knappen kunde ha varit bättre placerad, den lär man komma åt snart.
    Laddkontakter sitter ju helt fel också, klart ivägen när man ska spela. I appar kan man oftast ha plattan 180 grader vänd, men AG går inte med på det.

    Betyg, svårt att säga. Men sett till priset 2995 på TM så 6/10 känns helt okej.

    betyg ändrat så här efter ett par veckor. Spontanta hängningar och touch slutar fungera ibland. Fortfarande prisvärd, men bara okej
     
    Last edited: 1 feb 2011
    Thewapman gillar detta.
  2. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Testade Angry Birds och det laggade inte denna gång som wmb nämnde. Jag är ingen frekvent spelare och testade bara Seasons precis när jag fått plattan och då laggade det. När jag tänker efter så har jag nog inte testat sedan jag uppdaterade till 2.2...

    Testade lite flash via svtplay och tv4play...KAOZ, fick inte ens igång nåt klipp via mobil.svtplay

    Håller med wmb om att knappar och kontakter är dåligt placerade men det är sällan det blir ett problem.

    Bra instegsmodell för att testa tabletvärlden tills 3.0 och lite vassare plattor kommer.
     
  3. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 014
    Mottagna gillanden:
    1 956
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Försöker hitta ett fodral/väska till denna platta.

    Någon som har tips?
     
  5. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Finns bra trådar om detta på archosfans forum. Jag har köpt denna: http://www.amazon.com/gp/product/B004FOW2VW/ref=oss_product?tag=vglnk-c399-20, men har ännu inte fått hem den eller min A70H så jag kan inte själv uttala mig om den är bra. Sen är jag i USA, så det är ju lite lättare för mig, vet inte om den finns tillgänglig i sve. Men utifrån archosfans forum verkar de flesta cases till 7" e-läsare fungera.
     
  6. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Ang svt och andra play källor så fungerar det bra på min 101, det ända som är negativt är att jag fick gå ner i kvalitén på bilden. Jag har vanligt mobilbredband som ger ca 1.2/0.6 i hastighet därav problemet. Har testat på jobbet med 10/10 uppkoppling och då gick det utan problem.

    Sent from my A101IT using Tapatalk
     
  7. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 014
    Mottagna gillanden:
    1 956
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Via appen?
    prova tv3play.se
     
  8. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Kan man köra SVT-play appen på archos med marketfix? Trodde den var så skyddad att man inte kunde få upp den ändå?! Vet någon av er något om usb dvb-t mottagare? Är det något som fungerar i sverige? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=871391
     
  9. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 014
    Mottagna gillanden:
    1 956
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
  10. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Precis samma länk som jag skickade med.. Ska specificera mig lite. Jag undrade om det är någon som vet ngt om standarden i Sverige och om man kan använda detta hemma? Är i usa till slutet av maj och undrar om jag ska köpa en dongel här och sen använda för att se fria kanaler i Sverige när jag kommer hem. Går detta inte så känns det onödigt.

    Det väntar en 70H på mig hemma idag, kan knappas fokusera här på jobbet (-6h jmf med Sverige)
     
  11. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Nej inte via appen utan via webbläsaren. Hade appen på min nexus ett tag men sen åkte den ut, var ju helt världelös

    Sent from my A101IT using Tapatalk
     
  12. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Okej, jag får inte flash att fungera vidare bra på 70, finns det olika flashprogram och i så fall vilket använder du? Vilken webläsare? Hade varit fett att kunna kolla svt-play med tabletten.
     
  13. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Webbläsaren är standard dvs v 2.2.1 och Flash player 10.1 v 10.1.106.16

    Sent from my A101IT using Tapatalk
     
    Thewapman gillar detta.
  14. wagjam

    wagjam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är på gång att köpa Archos 70 men vill gärna få det bekräftat att flash video på sidor som svt play, tv4 play, tv3 play fungerar utan "stutter" "lag" "freeze".
    Så funkar flash bra på dessa sidor på era plattor?
     
  15. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Sitter i usa, på ganska dålig uppkoppling, och lyckades köra skavlan igår utan några större lag (den stannade och laddade om ibland) på lägsta kvalité. Jag kan, om jag har tid, kolla de andra sidorna ikväll. Men att säga att det är smärtfritt vore att ljuga, det är lite problem med flash för mig iaf, men igår flöt det på bra. Jag använder vanliga webläsaren (Dolphin HD hänger sig allt för ofta för mig) och senaste flash på min A70H.
     
    wagjam gillar detta.
  16. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har testat lite nu men fick inte tv3play eller tv4play atr fungera. Kunde se reklam men sen blev det fel. Troligtvis rättigheter då jag är i usa. Kollade ett halvt avsnitt hipp hipp nyss på svtplay med lägsta kvalité och det flöt på bra. Tar jag med den till jobbet ngn dag så kan jag testa hur bra den klarar hd och så, men inte lönt här hemma. Slutsats: köp inte archos 70 för dens flashfunktion. Iaf ilte nu, tydligen har archos utvecklat ett flashprog till gen8 men ännu inte godkänt av adobe (säger annat folk på nätet iaf)
     
  17. andreas.trygg

    andreas.trygg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Har införskaffat en Archos 70, men den ligger i STHLM och väntar på mig i två veckor...
    tänkte förbereda mig lite tills dess? Någon här som rootat sin platta? Kanske räcker med gapps till att börja med?
    Vill gärna köra setcpu och lite annat godis, men vet inte om jag orkar roota bara för det.
    Vad säger ni? Root vs. stock?
     
  18. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har en 70H och är väldigt nöjd med stock + market och google appsen. Du kan ställa den till 600/800/1000 själv i settings. Körde den ett tag på 800MHz utan att tycka den var seg. Men pga att jag spelar mycket och kör video fick jag för mig att den flyter bättre med 1000MHz, så det jag kör nu. Har ännu inte sett någon anledning att roota, archos är väldigt bra på att uppdatera deras tabletter (vilket förvånade mig).
     
    andreas.trygg gillar detta.
  19. andreas.trygg

    andreas.trygg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Det låter ju hur bra som helst :)
    Då kör jag nog så till en början, alternativet att roota finns ju kvar, om jag skulle ändra mig.

    /A
     
  20. andreas.trygg

    andreas.trygg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Last edited: 23 feb 2011