Archos GamePad

Diskussion i 'Archos' startad av insu, 20 dec 2012.

  1. HMB

    HMB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Efter lite längre tids användande av gamepaden så kan jag konstatera att jag störde mig rätt bra på avsaknaden av en vettig dpad. Jag tog tag i saken (dremeln) och löste problemet:
    [​IMG]

    Jag följde denna guide: http://www.made-by-bacteria.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=2787

    Finns även en guide där till att byta batteri vilket kanske är intressant för någon.
     
  2. nicklas_718

    nicklas_718 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Lysande ide!
    Hur är dina intryck efter en tids användning?
     
  3. HMB

    HMB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Helt ok, så länge man är medveten om att skärmen inte är den bästa, batteritiden tål att diskuteras samt att man kanske blir tvungen att modda dpaden. Trist nog så finns det ingen direkt konkurrent ännu till gamepaden. Drömmen vore en Nexus 7 med HDMI + microSD samt avtagbara "joysticks" på sidorna ala razer project fiona.

    Nu kanske det låter som att jag är missnöjd med den men så är inte fallet, för 1350kr så får man en hel del för pengarna, material samt verktyg för att modda dpaden hade jag sen tidigare så det kostade inget. Dessutom gillar jag att pilla lite :P
     
  4. Magnus72

    Magnus72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  5. HMB

    HMB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Efter en längre tids användning så gillar jag gamepaden bara mer och mer, mjukvaran fungerar riktigt bra måste jag säga. Den har nog inte hängt sig en enda gång har jag för mig.
     
  6. Magnus72

    Magnus72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja installera custom rom säger jag bara på denna och inaktivera en hel del appar som kör i bakgrunden och den funkar ypperligt. Snabb är den också, spöar Nexus 4 i en del benchmarks.