Ptja, skulle fått den i Måndags egentligen men Fedex strulade med utkörningen.
Kan dra lite snabbt om den.
När man scrollar mellan olika skärmar laggar det groteskt mycket, värre än vad lockscreenen gör på en X10a.
Däremot om man slänger in Launcher Pro tex flyter allt på helt underbart.
Batteriet är helt superbt om jag får säga så. Efter 40 minuters filmtittande på en film i 720P med högsta skärmstyrkan så hade den bara dragit 12% batteri.
88% Batteri kvar alltså, så det är riktigt, riktigt bra tycker jag.
Var hur lätt som helst att koppla ihop den med min SGS och få internet på den genom 3G.
Touchen slutar fungera på min lite av och till, men har hört att detta är ett problem som försvinner efter lite användande.
Det försvinner om man startar om den eller väntar ett litet tag.
Så det är nästan helt säkert att det är mjukvarurelaterat.
Vilket 2.2 uppdateringen som kommer på Fredag bör fixa till.
Några fördelar
+ Kommer vara väldigt lätt att roota. Då Archos låser upp plattan för Linux-distar.
+ Inga som helst problem att spela upp 720P
+ Väldigt högt ljud ur högtalarna, till och med bas.
+ Väldigt robust byggd
+ Aluminium
+ Inbyggt bordsställ
+ Går att installera market
+ Spelar upp MKV, Avi och allat annat jag testat den med. Subtitles fungerar också.
+ Alla spel jag testat fungerar. NFS, Castle Warriors och en drös andra.
+ Riktigt bra kalender
+ Väldigt lätt
+ Snabb och responsiv skärm när den väl fungerar. 
Några nackdelar med den.
- Dåliga betraktningsvinklar. Blir väldigt mörkt om man tittar från fel vinkel. Detta är det absolut största "felet" enligt mig.
- Fasansfullt mycket "glare", alltså solreflektioner på skärmen. Ett displayskydd med Anti-glare är närmast ett måste till denna.
- När man kopplar in den till datorn genom USBn så laddas den inte överhuvudtaget, utan man måste köra med väggladdaren. (Helt separat ingång för laddning än MicroUSBn. (Detta är ju inget problem, då den har riktigt bra batteri till att börja med, men ändå lite drygt om man ändå för över filer till den)
- Text kan vara lät svårläst då den inte är vidare skarp pga upplösningen. Detta är dock likadant på alla tablets vad jag förstått.
- En död pixel, men inget man märker av om man inte kollar efter den.
- Ingen fysisk "bakåt"knapp, eller touchknapp för den delen heller.
Utan ska man backa får man trycka på en "bakåt" knapp som finns på displayen. Lite jobbigt när man är van vid sin Samsung Galaxy S.
Betalade 3457:- för min Archos 101, 16 GB inkl frakt och moms.
Helt klart värd pengarna!
Trots att den har sina brister så är den ett väldigt bra köp.
Andra produkter kanske inte har dessa brister, men då har de andra brister istället. Ingen produkt är perfekt.
Jag är väldigt, väldigt nöjd med mitt köp.
Tips till andra som har en Archos på ingång.
Installera gärna SwiFTP så kan du flytta över filer till den genom Wi-fi.
Beställ ett displayskydd med Antiglare samtidigt som din Archos!
Övrigt:
Spotify går inte i nuläget att köra i landscape mode
Last edited: Nov 10, 2010