Archos tablets (Gen8)

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Konstigt, 5 sept 2010.

1. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Mmmm, fick min 70 idag. Den går tillbaka imorgon, på tok för laggigt och WiFi disconnectade hela tiden. Testade både med 2.1 och 2.2 och kan inte förstå hur Archos överhuvudtaget kunna släppa en sån här produkt, kan heller inte förstå hur den har fått godkänt i recensioner. Hoppas min var ett måndagsexemplar och att era är bättre.

Trist, men nu får jag väl beställa en NotionInk istället :teeth:

2. Merlinen

Merlinen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

WiFi fungerar fint, snabbt och det har inte gåt ner, körde in 2.2 direkt så körde inget på 2.1.

Enda jag kan hittils klaga lite på är väll att skärmen är för "blank" och speglar för mycket samt det borde vara nogot lock/skydd för SD kortet, känns för lätt att kortet kan åka ut, men det är bara en känsla.

Men måste testa mera och få in riktiga marketen.

3. Zilom

Zilom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dom skulle få in 30e November men jag såg ingen uppdatering av lagerstatus så jag skickade ett mail. Då fick jag svaret att dom nog var försenade men att jag kunde boka så mailade dom mig när den kom. Den 6e fick dom fått in första batchen på 10 st. Men det låg tydligen en till batch på 15 st. Maila och fråga.

4. jmk

jmk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick en på jobbet idag och tycker att den är marginellt bättre än toshiba. Mycket buggig, men hårdvaran är bra och den är helt enkelt sk*tsnygg. Det konstiga är att Archos 70 verkar funkar bättre eller iaf har mindre buggar och känns piggare.

5. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

70-modellen har ju mindre antal pixlar att skyffla runt på i princip samma hårdvara så den borde vara lite piggare. Min var dock ändå fullständigt oanvändbar :cry:

6. Merlinen

Merlinen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu efter man kört en kväll med den så är jag då nöjd.
    Inte upplevt några buggar än så länge, samt man måste dra tillbacka CPU'n till 1000Mhz efter uppdaterat till Froyo, gör stor skillnad.

Enda jag stör mig på är att skärmen är för blank samt betraktnings vinkeln, och att man måste köpa AC3 codecs för att få mkv filer att fungera :/

7. Papaz

Papaz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hur ändrar man CPU'n till 1000mhz..??

8. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Pratade med teknikmagasinet och frågade om den skulle få framtida uppdateringar svaret var: absolut!

Känns inte riktigt dom dem har koll

9. the machine

the machine Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Roota med zroot och kör setcpu.

10. nano89

nano89 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja

Nu har jag med blivit ägare till en archos 101
    nu e frågan hur får man in appar från andra market mer än den som redan finns i 101:an appslib???

har uppdaterat den till 2.2

11. jmk

jmk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som du förmodligen redan har läst i trådarna så går det inte. Inte en chans! Inte på hundra år. Aldrig någonsin!

Men ärligt talat, läs i forumet.

12. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Haha, humor :)

13. jmk

jmk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah sk*t samma. Jag känner mig snäll.

Android market

Packa upp och lägg den i data/test/froyo/system/app och reboota. Ingen installation behövs.

14. vaquin

vaquin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Av att sitta och klämma på kollegans ipad, och sedan titta på sin archos 101 har gjort att jag tyvärr kommer lämna tillbaka med archos 101.

Älskar android, men denna produkt känns i sig inte färdig. Skärmen är av det sämsta jag sett när det gäller hur man ska hålla den för att se bäst. För mig var det bäst när man höll den riktigt snett och tittade, och ändå då var det ganska dåligt.

Jag köper nog en Ipad så länge för att den känns väldigt utvecklad, mycket händer som gör att många av de begränsningar som finns på en ipad inte längre kommer att existera framöver.

Jag köper hellre en färdigutvecklad ipad, som fungerar än en androidplatta som ej fungerar.

I framtiden kommer jag dock hålla koll efter en android platta som håller den kvalité och standard jag söker.

Visst, nu kanske ni tycker att jag borde gå och köpa en samsung galaxy tab. Varför jag inte kommer göra detta är först och främst för priset på den, för det andra så är den 7".

Jag fick ge 3800kr hos teknikmagasinet för min archos 101, då känns inte 4600kr så farligt för en ipad 16gb.

15. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Är det ok att lämna och få pengarna tillbaka på TM? berätta gärna hur det går...

16. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Antar du är väl insatt i hur det fungerar med öppet köp? Och lättast är väl att ta det direkt med butiken du köpte den i? Även om TM tar tillbaka vaquins Archos är det väl inte säkert att de tar tillbaka din? Beror helt på i vilken skick den och orginalförpackningen är.

17. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag beställde från TM via nätet och då har man 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Öppet köp i butik är upp till butikägarens godtycke.

18. HenkusFilijokus

HenkusFilijokus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag fick min Archos 101 i fredags och har väl lekt med den en del.

Det första man slås av när man slår på den är att skärmen är riktigt tråkig - betraktningsvinkeln är fruktansvärd. Detta vänjer man sig vid något, det är inte ett lika stort problem som det vore på en laptop eftersom användandet är annorlunda. Enheten är kompakt och byggkvaliteten känns gedigen men den känns inte särskilt tung. Kameran är tyvärr väldigt dålig i videoläge, vilket inneburit att jag inte lyckats scanna streckkoder (tänkte föra register över mina spel på enheten, så jag vet vem som lånat vad).
    Att uppdatera till 2.2, få in Market, temp-roota och överklocka gick på några minuter.
    Överlag är jag väldigt nöjd, jag var redan från början införstådd med att det är en budgetenhet och valde den dels på grund av dess förhållandevis låga pris och det starka communityt kring Archos. Om några månader / ett halvår kommer jag skaffa något mer high-end, men än så länge är Andorid-tablets barnsjuka.

De allra flesta apps funkar utmärkt, men Gamelofts spel och Xbox Live-appen Spark 360 vill inte funka alls.

Hittills använder jag den mest till att surfa, läsa flöden i Google Reader-appen och Twitter via Tweetdeck.

19. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Nu var iofs inte min fråga riktad till, men den var även dåligt formulerad av mig så jag fick de svar jag förtjänade.

Det jag egentligen undrade var om vaquin skulle lämna tillbaka sin till en fysisk butik hur de ställde sig till att ta tillbaka den och lämna pengarna åter och en följdfråga hade då blivit hur skicket var på det han lämnade tillbaka.

Själv har jag inte sagt att jag ska lämna tillbaka min men jag kollade såklart upp vad som gällde innan jag köpte min och enligt TM på nätet så verkar man inte göra någon större skillnad på om man handlat online eller i fysisk butik(se nedan), däremot så frågade jag i butiken när jag köpte min A70 och då sade de att Öppet köp endast gäller vid obruten förpackning(vilket går emot vad som nämns på nätet).

Från teknikmagasinet.se 2010-12-13, 14:43
    Med andra ord D-Droid så bjussar TM på 16 dagar till.

Ursäkta det långa inlägget, vänligen recitera mig inte. :)

20. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Så här står det också från ARN:http://www.ktib.se/Dina-rattigheter2/Regler--beslut/Beslut/Distansavtalangerratt/