Tips: Aroma-installer

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av plun, 8 apr 2012.

  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Last edited: 8 apr 2012
  2. Dee_Jay

    Dee_Jay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det där använde MIUI-Au ett tag och det funkade klockrent måste jag säga!
     
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Yep.. många romar för Sensation har kört Aroma ett tag.

    Klurig snubbe som knådat ihop lösningen..
     
  4. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    uhh satt å läste lite fan verka vara komplicerat å mekka me denna, eller är det bara jag som e kass :P haha
    om jag tex, skall köra Aroma med Leedroid romen, kan någon förklara lite snabbt hur jag skall göra, vore jävligt snällt,m e helt nybörjare på HTC och speciellt det med aroma..
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo LeeDroid använder sig av Aroma och det är ju bara att köra. (InsertCoin likaså)

    Ett viktigt val är om man kör romen för första gången och då blir det en "Full Wipe".

    Sen får man en massa val och det är ju bara att läsa eller ta fram sitt lexikon.... (jobbigt kanske ? ;) ) plus att fråga Google kanske ?
     
    lenti gillar detta.
  6. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    jaha tack :D ne trodde man va tvungen å lägga in det manuellt :P
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nä... Aroma är helt kanon !:teeth:

    Sen om du inte är nöjd så flashar du bara om romen och gör nya val !
     
  8. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    men vilken rom er den mest stabila just nu, samt den som är snabbast i grafik, batteri e inget att oroa för mig då jag kan ladda mobilen vart jag än är :D
     
  9. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo men det är en "noob-fråga"...... jag hatar de här frågorna....;)

    Man kör det man är nöjd med !! punkt-slut ! Är man inte nöjd så letar man nåt bättre.;)
     
  10. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Plun, seriöst lugna dig nu.

    Om du vill vara enväldig härskare över ett forum där dina åsikter är lag, och dina trådar heliga, så snälla.. starta ett eget forum please.

    Om du ska starta en massa trådar och sedan bara sucka åt alla som inte fattar någonting och inte på något sätt hjälpa till, då är det bättre att du håller dig till xda och "chefsen". Inse att du inte är allsmäktig härskare över HOX forumet, och att du skapar en dålig stämning!

    Alla är vi nybörjare i början, och det finns en anledning till varför många av oss hänger på ett svenskt forum och inte ett engelskt..

    Att alla hjälper alla är det som definierar ett bra forum.

    Slutligen.. om vi bara ska posta massa länkar till tex xda, så föreslår jag att det startas en tråd enkom för det, och kallar den xda-tråden..

    Du har ett grymt engagemang, men alla är inte på nivå.. ännu ;)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Last edited: 14 apr 2012
    ulsa, kin0, misterbull och 6 andra gillar detta.
  11. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag måste hålla med här faktiskt utan att ta någons parti. Du är flitig på att lägga upp trådar från XDA och därefter begär sedan att fler ska veta vad det är och hu det funkar. Det vi måste komma ihåg är att alla inte är inbitna Android fans som du eller jag för den delen. Det tar tid att lära sig.

    Jag var väldigt aktiv i SGS delen där jag dagligen svarade på support frågor som rörde himmel och jord vilket jag också valde att göra för att jag älskar det jag gör. Jag brinner för mitt intresse, och att få kunna förmedla mina kunskaper vidare till mina "vänner" här på forumet är något som får mig att må bra inombords.

    Vad vill jag få sagt med det?
    Jo, du måste inse att detta är ett öppet forum där vi hjälper varann till den grad vi kan. Det är så tråkigt när det blir en låg stämning. Det är lite av forumets koncept att man ska hjälpa varandra. Känner inte du eller någon annan så , så kanske man är på fel forum. Givetvis ska man ju även kunna söka information själv och vara självständig men är det något som är oklart ska man absolut ta hjälp av någon/några som kan.

    Se inte detta som något personligt utan mer som kritik, men försök att tänka på detta i fortsättningen. Du har ca 13-14 trådar i HOX delen, försök att ta vara på dom nu och så hjälps vi alla åt att hjälpa dom som inte är så insatta i det här med mobilteknik. Jag lovar dig , man vinner så mycket mer på att vara hjälpsam än motsatsen :)

    Tänk på att Behandla andra som du vill bli behandlad själv :)

    Nu är väl jag inte någon mobil guru själv kanske som ska komma och predika här men lite kunskaper besitter man ju på och jag ska försöka hjälpa till så gott det går med frågor i den mån jag hinner. Har en del andra projekt på hyllan som tar en del tid men givetvis ska jag göra allt jag kan för att kunna bidra och det hoppas jag även ni andra också gör i den mån ni kan..


    Nu ser jag gärna att ni begraver stridsyxan och har kul tillsammans istället för det blir så mycket trevligare då!
     
    Last edited: 14 apr 2012
    MatDiggy och jollelund gillar detta.
  12. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Suck !!

    Så här ÄR det....

    - För att det ska bli så bra som möjligt även för den allra svagaste "newbien" så måste man ha ordning i trådarna, trådarna måste hålla sig till sitt ämne,

    - Vem som kör den bästa romen etc är INTE en relevant fråga, man kör det man trivs med ;)

    - De flesta delforum här hos Swedroid är en ren soppa och det drabbar då de svaga och ger i slutändan Android dåligt rykte.


    Sen kanske vi skulle ha en dedikerad diversetråd för allnänna funderingar inkl "den bästa romen" :teeth:

    Alla har mycket roligare om ovanstående funkar !!

    Comprende ? ;)


    -
     
  13. unaz

    unaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Vilken som är den bästa romen för tillfället kan väll visst vara en relevant fråga? Jag går hellre på användarrekommendationer än att sitta och testa x-antal roms för att komma fram till den rätta som förmodligen de flesta andra använder sig av just då också. Det är ett öppet forum och är därför öppet för frågor. Att kalla folk för "newbie" och hänvisa till JFGI eller RTFM känns minst lika irrelevant på ett diskutionsforum. Försök hjälpa till istället. Är man oinsatt kan det vara svårt att tolka allt man får fram via en googling tex och kan behöva hjälp att hänvisas till bra info trådar här eller tex xda, för sådana finns det gott om.
     
  14. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Nog om käbbel och tråkigheter nu :D

    Verkar vara en grym applikation, men aningen avancerad för en normal användare (mig inkluderad ;)). Amarullz skriver ju själv på sidan att:

    Om man som sagt väljer en rom som använder det verkar det grymt som sjutton!

    Är det någon som har erfarenhet av Aroma?
     
  15. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Sandvols ROM till Desire har Aroma. Inga problem!
     
  16. happyoccasion

    happyoccasion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Inte för att jag bryr mig om drama, det är kul men Plun - detta ska väl inte bli som #revolutionary ;)

    Skickat från min HTC One X
     
  17. Danne980

    Danne980 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Håller med Plun till 100%!

    Frågan i sig är ganska dum ( undrar hur många som går in i en klädbutik och frågar om vilken som är den bästa tröjan?) men det är klart man ska få fråga MEN att kasta in en sådan fråga i en sån här tråd är bara att sabba för trådskaparen. Sök efter en tråd där frågan inte är helt offtopic. Om 2 veckor kommer killen tillbaka och letar efter info om aroma installer och behöver läsa ett par sidor dravel och försöka filtrera ut den vettiga informationen, då kanske han fattar varför han inte borde ställt frågan....
     
  18. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Off-Topic
    Tjau... nu har vi ju i flera trådar kommit fram till att många tycker det är jobbigt att läsa på om någonting....:eek:

    -------------------------------------------------------
    On-Topic

    Amarullz tappade sin lur för ett tag sedan så just nu är vi på ver 2. Oklart angående en ny Android.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=21755929

    Hursomhelst så har jag inte upptäckt någon bugg i Aroma-installern med de romar jag installerat.