Artifacts och Grafikfel?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Gnubaver, 23 april 2011.

1. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Ni som har sett en dator med ett överhettat grafikkort känner igen hur det kan flimra med olika färger, jag har börjat sett detta på min O2X, speciellt när jag har kopplat in HDMI kabeln till tvn, är tegran överhettad eller kan det ha nått med Eternity modden/custom rom att göra? Börjar bli orolig, detta händer sällan men ibland när jag bara använder den som vanligt, men det blir ganska ofta när jag har hdmi, t.o.m så att den tappar kontakten med tvn en stund...

Fan säger jag bara... snälla kan nån lugna mig med att säga att det är mjukvaru relaterat eller liknande så jag inte har ett defekt tegra chip eller diverse, för jag är så nöjd med telefonen!

// MVH Johan

2. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ta ett djupt andetag och skriv lite mer, strukturerat som min lärare skulle sagt..

3. Gnubaver

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer? Skärmen flimrar till och visar lite konstiga färger i en sekund, dock inte hela skärmen utan som ett streck rätt över skärmen, skulle kunna säga att det ser ut som den störs av en microvågsugn eller nått, svårt att beskriva... men något grafikfel verkar det vara.

4. Gnubaver

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Det har förmodligen något med Eternity modden! Såg att nån hade exakt samma problem som jag :P Hoppas inte att det har nån permanent effekt på min telefon! För eternity grejen är väl inte överklockad eller liknande out of the box?

5. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag fick ett grönt flimmersträck över översta delen av telefonen när jag låste upp den innan. Jag hade då klockat ner processorn till 216 MHz när skärmen är av så när jag låste upp fick jag detta ibland.

Jag kör stock ROM rootad (ofc) och det försvann när jag tog bort underklockningen. Jag tog bort Setcpu totalt för den delen.

6. DarkShadowSwE

DarkShadowSwE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

samma här , körde pimp my cpu , efter att jag ställt den så att i sleep mode så skulle den gå ner i hastighet så fick jag samma flimmer när jag skulle låsa upp , så jag tog bort den o kör på standard clock speed.