arvtavrtvrtavrt

Diskussion i 'Blade' startad av marcusn97, 26 aug 2011.

  1. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Visst försvinner apparna men när du lägger till ditt google-konto igen så hämtas dina appar ner från market på nytt! ;)
     
  2. tcmixx

    tcmixx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fungerar inte för mig. Ja lägger in image på sd kortet. Stänger av. Sätter på telefonen med Menu - Volym upp - On knappen. Händer ingenting den bootar in i telefonen bara.
     
  3. DavidSj

    DavidSj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Försvinner allt man sparat i apparna när man lägger till google-kontot och apparna hämtas igen? Till exempel banorna man klarat i Angry Birds.
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det är bara volym ner och power.
     
    Last edited: 28 nov 2011
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Inställningar och banor sparas ej. Använd t.ex. titaniumbackup för att spara undan datan. (Kräver root).
     
  6. tcmixx

    tcmixx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jaha de förklarar en del:)

    Hur är batteri tiden på rommen? Kan man gå tillbaka till stock 2.2 eller är de omöjligt med ingen root?

    EDIT: Tyckte rommen var laggig och dåligt batteri tid. Så jag har sökt på internet för att hitta ett sätt att gå tillbaka till stock 2.2. Tillslut så gick det.

    - http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=19656812&postcount=18 Använd den image mappen och lägg på ditt sd kort.

    - Sedan går man in i Om Telefonen -> System Uppdateringar -> Minneskort Uppdateringar -> Klicka sedan OK

    - Du hamnar nu i Clockworkmod Recovery. Gör Wipe osv.

    - Mounta sd kortet. Lägg sedan i någon av dessa https://swedroid.se/forum/37364-aterstallnings-rom-ar-svensksalda-zte-blade.html i rooten på sd kortet.

    - Flasha sedan från sd kortet. Starta om.
     
    Last edited: 29 nov 2011
  7. Hobbeboy

    Hobbeboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Av någon anledning plockas inte alla appar ner från android market automatiskt.
    Vet inte om det är för att jag körde med ginger stir fry innan eller inte men det fungerade aldeles utmärkt att ladda hem dom jag ville igen och jag fick behålla mina betal appar även om dom inte tankades ner automatiskt.

    Jag har inte märkt av något problem själv med batteritid eller prestandaproblem telefonen flyter som den ska.
    Nej man får inte samma prestanda som i Cyanogenmod men å andra sidan får du rejält mycket bättre batteritid och en telefon där allt fungerar direkt.
    Har hittills inte märkt av ett enda program eller funktion som inte fungerar precis som det ska.

    Har du en original 2.2;a kan jag inte se någon anledning till att inte uppdatera.
    Däremot om du har cm7 eller dom senare stir fry clonerna kommer du förlora överklockning och liknande och det kan ju vara en anledning att inte uppdatera.
    Jag föredrar själv att ha en officiell uppdatering så jag vet att jag kan skicka in telefonen genom garantin.
     
  8. SLeeZy

    SLeeZy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har länge tänkt byta rom nu, men det har aldrig blivit av, samt att man har varit inaktiv på detta forum ett tag nu :)

    Men jag tänkte höra, länken som påstås vara 2.3.5 är det orginal? såg på Xda att de säger att den är till Libran, dvs 5mpix modellen.

    Ni som har testkört orginalet hur är förbättringarna? samt vad är förbättringarna?
    Har även funderat på GSF 26b(tror jag det är, som folk rekommenderar) men fungerar stock 2.3.5 kör jag det ett tag för att inte pajja garantin :)
     
  9. lillixx

    lillixx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle behöva lite hjälp med att göra om min 2.2 blade till 2.3.5. Jag använde mig av länken ovan, men när jag laddar ned den till telefonen är det inget som händer.
    Jag stängde av telefonen och när jag sedan startade den höll jag inne volymknappen(upp), menyknappen och startknappen ända tills mobilen startat. Den enda som hände var att filen som jag laddat ned låg på minneskortet. Vad gör jag fel?

    Skulle behöva en idiotsäker guide på vad jag ska göra!
     
    Last edited: 30 nov 2011
  10. Belzhadar

    Belzhadar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Man kan även starta uppdateringen så här:

    Packa upp den nedladdade filen.

    Filen image.bin skall ligga i katalogen image som skall ligga i rooten på minneskortet.

    I telefonen går man sedan till inställningar/om telefonen/system uppdateringar/minneskort uppdateringar och trycker där OK

    Telefonen kommer sedan sköta resten själv.


    Jag har själv uppdaterat min Blade med denna filen till 2.3.5, utan några som helst problem. Hade innan Telias officiella 2.2 på telefonen. Har inte stött på några problem sedan uppdateringen.
     
    Last edited: 30 nov 2011
    lillixx gillar detta.
  11. Lassehbg

    Lassehbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    362
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi A2
    Telefon 2:
    huawei P8 lite
    i uppdaterings filen finns också en pdf fil som berättar hur man gör för att uppdatera.
    gjorde det under en reklampaus och funkade snabbt och smärtfritt.
    Svenska menyer och språk på allt.
    Givetvis försvinner ens appar men telefonkontakter synkades ner från google så smidigt och bra
     
  12. djtail

    djtail Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    gjorde detta på fruns telefon idag och allting gick smärtfritt...

    dock inga stora märkbara skillnader, hon påstår att angry birds flyter på bättre...
     
  13. Robotnyheter

    Robotnyheter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan någon bekräfta att uppdateringen från ZTE:s webbsida fungerar på Comviqs ZTE Blade (Gen2 med Android 2.2 vid köp)?

    För att ta backup på filerna i mobilen kan man använda det eminenta gratisprogrammet MyPhoneExplorer. Man kan tanka ner hela SD-kortet och/eller telefonminnet i ett svep till hårddisken via Wifi. Det tar även backup på alla SMS, kontaktlistan, samtalshistorik med mera.
     
    Last edited: 1 dec 2011
  14. Lassehbg

    Lassehbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    362
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi A2
    Telefon 2:
    huawei P8 lite
    Funkade på min är ursprungligen en Comviqs ZTE Blade (Gen2 med Android 2.2 vid köp
     
    Robotnyheter gillar detta.
  15. djtail

    djtail Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    samma här!

    frun hade gen2 comviq lur
     
    Robotnyheter gillar detta.
  16. Robotnyheter

    Robotnyheter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack (till DJTail också). Då ska jag testa att uppgradera min Blade under kvällen. Har tagit backup på hela SD-kortet nu och ska dumpa över det integrerade minnet med, men jag gråter väl inte direkt blod om jag måste spela om banorna på Angry Birds Rio. :)
     
  17. lillixx

    lillixx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter uppdateringen upplever jag att den laggar oftare när jag lyssnar på musik. Även att batteriet tar slut snabbare. Har dock bara haft uppdateringen i ett dygn och därför kan jag inte säga om detta kommer att kvarstå. Man använder ju trots allt mobilen oftare direkt efter en uppdatering av någon anledning!;)
     
  18. SLeeZy

    SLeeZy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det fungerade felfritt på min stock 2.2 comviq.

    Det enda som jag störde mig på var att jag blev tvungen att ladda ner alla appar på nytt.
    samt att google contacts vägrar synca så jag har tappat flera kontakter :(

    +Laggar extremt vid smsande (finns de någon sms app som laggar mindre måntro?)
     
  19. Pontusw

    Pontusw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nån som kan hjälpa mig?

    Försöker få in officiell 2.3.5, har testat allt möjligt. Inget fungerar!
    Jag har rootad blade (Swedish_Spring_RLS5) med Clockworkmod Recovery installerat vet inte om den förstör en officiell update?
    Filen (image.bin) ligger numer i rooten och i sdcard\image.

    Metod 1 med inställningar/om telefonen/system uppdateringar/minneskort uppdateringar och trycker där OK. Telefonen bootar om utan att installera något.

    Metod 2 med att hålla in Volume Up och Menu. Telefonen visar stor grön android gubbe och låser sig på den skärmen (den har legat 15min utan resultat).

    Även testat att packa filen i en update.zip fil och köra via Clockworkmod, funkade inte alls :)

    Nån som har något tips? Ska jag återställa till orginal rommen innan jag kan köra den officiella??
     
    Last edited: 4 dec 2011
  20. Hobbeboy

    Hobbeboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nej du behöver inte installera original romen först.
    Däremot hade jag nog laddat ner filen igen.
    Den ska börja installeras automatiskt i båda fallen du beskriver och gör den inte det så är det enda jag kan tänka mig att telefonen inte godtar den för att det skulle vara något fel.

    Men med detta sagt skulle jag nog avråda dig från att uppdatera till 2.3.5 över huvud taget.
    Jag använde den själv i en månad ungefär och den är stabil och har bra batteritid men däremot blir den i vissa lägen väldigt slö.
    Den kan lagga när du försöker skriva sms, eller bläddra mellan sidor och liknande vardaglig användning och jag vet inte hur det är med dig men mig drev det till vanvett ;)

    Jag provar själv just nu Moldavian mile high, en moddad 2.3.5 release där dom bytt ut några program och funktioner, bland annat lagt in överklockning och den verkar hittills i alla fall vara att föredra.
    Du kan tanka den på http://android.modaco.com/topic/347215-romgen1-2-3-moldovan-mile-high-mountain-pie-rls7-android-235/

    Men som sagt ladda ner filen igen, se till att filen image.bin ligger i katalogen image på sd kortet så ska det fungera