Åsikter om Telias Huawei Mediapad

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av antiunix, 4 dec 2011.

  1. antiunix

    antiunix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som köpt eller klämt på den? Är lite sugen.

    Skickat från min Desire HD via Tapatalk...
     
  2. # brorzan

    # brorzan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har känt och klämt lite snabbt och gillar den. Jag har tidigare haft Tab7 och HTC Flyer och har nu Tab 8.9. Den var närmare 8.9:an i upplevelse än de andra två 7-tummarna tack vare Honeycomb.
     
  3. antiunix

    antiunix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Najs... Blir nog en sån i julklapp till mig själv. :P

    Skickat från min Desire HD via Tapatalk...
     
  4. poan

    poan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    media pad

    Efter att ha kört en S7,104, best buy ligger media-pad nära till inköp. Kvaliteteten har varit. Outstanding.
    P-O
     
  5. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag tycker att den här plattan verkar väldigt attraktiv, och en direkt konkurrent till t.ex. Samsungs senaste tabbar (eftersom den är en av de få som erbjuder 3G-uppkoppling).

    Fler erfarenheter här på forumet? Finns märkligt lite info på nätet, tycker jag...
     
  6. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Det verkar vara samma Soc som sitter i HTC sensation dvs en snapdragon S3. Ska kila ner till telia butiken och kolla om den finns inne.
     
  7. 900ssie

    900ssie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Var det shysst pris på denna eller vad?
     
  8. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Stennan: Du får gärna återkomma med dina spontana intryck. Ofta brukar man ju känna direkt när man plockar upp en platta, wow eller mjaa... :)

    Pris: 2995 kr hos Telia.
     
  9. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Fick klämma på den i butik, (dom hade inga exemplar som demo så den var inte påslagen).Det som slog mig först var lådan som den kom i, trodde först att det var en 5 tums modell har hade hittat på lagret. När jag väl fick den i handen kändes den tyngre än vad jag förväntat mig, inte som en Xoom som känns som en tegelsten, utan snarare som en HTC flyer. Högtalarna sitter på toppen i porträtt läget så vänster handen täcker nog den ena i landskaps läget, men det verkar vara mono ljud i den hur som helst.
    Tydlig Ipad influens i och med att i stort sett hela baksidan är unibody metall utöver topp och botten som var softtouch plast ala htc desire. Mindre estetisk var Huawei loggan och diverse serienr som satt smack i mitten på baksidan.

    Utan att ha sett den köras så får den tummen upp för hårdvaran och vill man ha en sju tums platta med 1280x800 så är 2995 kr ett väldigt bra pris med tanke på byggkvalitet. 3g med 14Mbs modem följer med så vill man ha en platta med inbyggd 3g så är den ett kap.

    Den verkar sälja bra i tyskland då flera tyska användare på Xda vill ha en enskild avdelning för den. Root ska tydligen gå att ordna om man flashar in en rootad ROM, men detta görs via någon linux miljö så jag vågar inte svara på hur smidigt det är.

    En av de bättre rescensionerna: http://asia.cnet.com/product/huawei-mediapad-dual-core-processor-12ghz-7-inch-display-45651733.htm
    Lite oroande att den sackar efter när den kör i hd läge, mitt tips är att be dom starta upp ett demo ex om möjligt i telia butik.
     
    Last edited: 7 dec 2011
    -ix- gillar detta.
  10. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Som jag förstår det rootar man antingen själv sin original-ROM, och då behövs en "Linuxmiljö". Eller så flashar man om den som vanligt med en färdig-rootad ROM, som finns att ladda ner. Verkar som att några gjort detta med framgång.

    Ska försöka hinna förbi min lokala Telia-butik idag och se om det finns klämmöjlighet. :)
     
  11. hjertis

    hjertis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Köpte mig en sån här platta nu, och den känns verkligen rejäll att hålla på med. Lagom stor och hög upplösning.
     
  12. antiunix

    antiunix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har även jag köpt mig en Mediapad...
    Ska klämma lite på den så kanske jag återkommer med lite åsikter.
    Värt att veta är kanske att plattan inte är bunden till Telia! Jag kör den just nu med ett mobilt bredbandsabb från Tele2 :P
    Tycker den öser på ganska bra än så länge men jag har inte stresstestat HD-film ännu.
     
  13. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Kul att höra fler åsikter on den här doldisen. Jag råkade bli med en Galaxy S2 istället, så köpplanerna för Mediapaden har skjutits på framtiden. :)

    Hur upplever ni responsen i touchen? Har fått utstå en del kritik på nätet för att den är okänslig/oprecis.
     
  14. dama

    dama Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej och tack för att berättar lite om den här, jag tycker den på pappret ser rätt intressant ut, och är också nyfiken på vad ni tycker om touch-skärmen?

    ::dama
     
  15. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 354
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Som folk säger så är touchen rätt crappig. Kan detta lösas med en s/w upgrade tror ni?

    Sent from my HUAWEI MediaPad using Tapatalk
     
  16. monkeyman

    monkeyman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag slog till på en sådan här platta idag också hos Telia, får testa lite filmklipp, spel osv ikväll. Ska främst ha den till att kolla serier/film + till barnen att spela/kolla film i bilen vid långresor.
    Beställde även hem billaddare, läderväska och skärmskydd från ebay idag, får se hur lång tid det tar innan det dyker upp.
     
  17. monkeyman

    monkeyman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  18. nimbe

    nimbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    iPad Air
    Vart lite besviken...

    Jag såg denna i Telias webbutik och vart helt lyrisk.
    Tills jag såg att den ej klarar ladd via usb. CRAP.

    Det som ni skriver om strul med Touchen, är det att den inte reagerar, eller vad hänger ni upp er på ?
     
  19. monkeyman

    monkeyman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ladd via usb verkar ju bara ha med mjukvaran att göra, så det skulle jag inte hänga upp mig så mycket på....

    Vet faktiskt inte vad folk klagar på touchen så mycket för egentligen, det jag märkt är vid något enstaka tillfälle att jag fått trycka 2 ggr för att den ska reagera, har spelat en del angrybirds m.m på den nu och kollat film m.m och inte upplevt det som något problem. Tycker den är grym för det priset...
     
  20. monkeyman

    monkeyman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER