Åsikter om Telias Huawei Mediapad

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av antiunix, 4 dec 2011.

1. stinger

stinger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

finns tydligen en ny rom nu att testa 021,

2. henel321

henel321 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    ....fast C233B021 var väl en kinesisk variant utan GAPPS (C232 är globala med gapps)? D.v.s ingen market eller andra google appar. (Går ju att hacka in, men det känns lite överkurs.)

Finns även en ny ICS-beta att testa nu om man känner för det, är tydligen mycket mer stabil än den första.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1395259&page=24

Last edited: 22 jan 2012
  3. henel321

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Vilket trådat headset använder ni till era mediapads? Jag använder min mediapad även som telefon och använder oftast blåtand (multipoint så jag kan ha samma till jobbmobilen.) men det är skönt att ha trådat när man sitter och lyssnar på musik på jobbet.

Jag har idag ett Klipsch S4i från när jag körde iphone. Det fungerar fint med HTCn (som tydligen stödjer iphone headset om jag fattat rätt) men mic:en fungerar inte på Mediapaden. Ett standard HTC headset fungerar bra med Mediapad men har sjukt dåligt ljud.

Har ni några bra tips på lurar som micen fungerar på och som har vettigt ljud? Klipsch S4A finns ju, men känns så trist att köpa ett till 700 kr headset. Finns det konverterare som gör att ett iphoneheadset fungerar till android?

4. stinger

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har nu provat ics ett tag och den fungerar verkligen bra.

5. henel321

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    ....finns nu dessutom i en färdig image med root som jag nästan tänkte testa ikväll. :)
    http://esei.de/tmp/ics403_root_Mediapad.zip

Mirror från XDA förresten, om den slutar fungera så titta om den uppdaterats i tråden där.

6. stinger

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det är den jag kör, fyfasen vad bra den fungerar.

7. henel321

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Kan bara, hålla med! Har kört den i tre timmar nu och inte haft ett problem. Trevligt att telefonappen är med från början också.

Jag körde dessutom en restore av både appar och systeminställningar från titanium och trodde allt skulle gå åt h-vete. Det enda som är sämre är touchen som är tillbaka på b11-nivå tycker jag.

Sent from my HUAWEI MediaPad using Tapatalk

8. Alixw74

Alixw74 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hoppade till den från orginal B010, kanske B012 minns inte... Men det dröjde inte länge alls förrän den bara stängde av sig... Såg under uppdateringen att den också uppdaterade Firmware't på Touchscreenen men det gjorde den sämre tyckte jag... hmm... Skall testa den rootade ICS'en ni länkade nu... för B016 var allt annat än bra... Batteriet uppdaterades heller aldrig, och andra diverse små problem... var inte direkt smooth i hög upplösning heller, laggade en del kändes det som...

9. henel321

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Ähhh, har du testat att göra en total reset på den? För de saker du upplever har jag inte sett förut förutom att den stänger av sig.

Alla jag hört har fått bättre touch med B016, för min del blev det helt perfekt och i paritet med min transformer när jag gick från 11->16.

Batteriet har jag hört folk som den "hoppat" från t.ex. 20->0 väldigt fort, men det låter som ett kalibreringsfel (om du har root, rensa battery stats antingen via console eller med https://market.android.com/details?id=com.nema.batterycalibration )

Ska bli intressant att se vad du tycker om touchen i ICS, för det är som sagt snudd på det enda som blev sämre för mig.

10. henel321

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Någon som har lagt in nya ICS-betan som kan testa messaging-appen och se om den startar, min FC.ar direkt nämligen? Jag tror dock det beror på att jag restoreade allt från Titanium och nån setting för HC messaging spökar - om jag lägger in t.ex. Handscent fungerar det perfekt och jag når även gamla restoreade SMS....

11. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Grymt kul att läsa att plattans mjukvara utvecklas i så snabb takt.

Själv går jag och hoppas på en prissänkning som jag tycker borde komma snart, eller att någon av er tröttnar på pillandet och skickar mig ett PM! ;)

12. henel321

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Spontant så känns ju Telias pris på 2995 väldigt lågt som det är (överlag så är Mediapad billig i Sverige jämfört med Europa/USA).

Jag tror knappast att det kommer några jätteerbjudanden från den nivån på närmaste månderna.

Seså, gå ut och handla nu. :)

13. stinger

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag håller med. Ut och handla du kommer inte bli besviken.

14. monkeyman

monkeyman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Finns denna adapter tex Fiftysevennorth 3,5mm soundadapter converter Adapter så du kan använda iPhone-headsets till din mobil!

Har inte testat själv, men det verkar ju som om den borde göra jobbet?

Har inte haft tid att pilla med min tab på ett tag nu, men ikväll blir det nog till att testa ICS.... Hur backar man upp alla apps man har installerat om man inte rootat innan? Håller market reda på vad jag en gång installerat?

15. henel321

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Beställde en direkt. Sökte om den här i forumet också och den verkar ha fungerat bra för andra som inte kör Iphonestandard. (D.v.s Apple, HTC och Blackberry)

J*vla ofog det där med att de inte kan köra samma standard.

Återkommer med en uppdatering om det fungerar.

Orootat så måste man nog använda Huaweis verktyg som följde med mediapaden, det fungerade dock INTE speciellt bra för mig när jag testade. Systeminställningar följde inte med och vissa appar gick inte att återställa. Market håller reda på vad du har köpt, inte vad du redan installerat. (Åtminstone fungerade det inte för mig.)

Har du möjlighet att roota så fungerar Titanium Backup oändligt mycket bättre för mig, oavsett om vi pratar Mediapaden, Defy, Transformer eller Desire. :) Hoppas innerligt att något gör en CWM för Mediapaden, skulle vara otroligt trevligt att kunna göra nandroid backups och update.zip:ar.

16. Alixw74

Alixw74 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Upplevde en väldigt snabb respons med B010 (som det troligen var jag hade), var rapp och 1 tryck så hände det saker så att säga. Med B016, så såg det ut som man tryckte (svårt att förklara här med tex. när man surfar så ändrar länken färg osv) men det händer inget.. så var det inte innan... Dock har det inte så mycket touch'en att göra utan någon strul med OS'et antar jag...
    Batteriet statusen ändrade sig aldrig, visade aldrig att jag hade laddare i, ändrade aldrig status (var röd ex. tills jag startade om plattan...)

Hur som helst tyvärr är ICS på pricken lik ang touch'en... jag trycker men det händer inget liksom... det har inte med touchen att göra känner jag utan mera en OS grej... laddar jag något ritprogram så fungerar den ypperligt. Men många program reagerar liksom inte när man trycker... får trycka 4-5 gånger... men misstänker att det "bara" är någon program kombilitets bugg dvs vissa program får skrivas om...

Hur som helst tycker jag ICS är helt ok förövrigt.

17. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Okej okej, budskapet är tydligt: ut med mig min sege f*n och handla! :P

Försöker för tillfället spara ca 200 kr om dagen för ändamålet, men idag rök pengarna till en snorsug...fråga inte!

Kan ni ge ett omdöme hur den är att skriva på i landskapsläge? Ser många som skriver obehindrat på sin ipad, som vore det ett fysiskt tangentbord. Kan man uppnå samma känsla med Mediapaden?

Alternativt, finns det någon schysst kombinerad väska + tangentbord?

Om jag kan göra mig av med netbooken vinner jag ju en del tid i pengasparandet! :)

18. stinger

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

19. xermalk

xermalk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle någon kunna skriva/länka till en guide på hur man uppdaterar plattan till ICS?
    Precis införskaffat en mediapad och det är min första android enhet. tråden på xda forumet verkar bara länka till mjukvaran och ingen guide på hur man gjör på en mediapad.

20. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Lustigt... Idag var första gången jag fick chans att klämma på den i butik, och jag tappade helt oväntat intresset!

Missförstå mig rätt, den kändes väldigt läcker och välbyggd för priset, men för mina behov var skärmen helt enkelt för liten. Hade jag inte haft en Samsung Galaxy S2 som mobil hade jag nog tänkt annorlunda, men nu var storleken för snarlik.

Så, plötsligt är det 10-tummare jag sneglar åt. Så det kan gå! :D