Åskan skrämt slag på mitt nätverkskort!

Diskussion i 'Off Topic' startad av SaberBlade, 14 aug 2013.

  1. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Kanske någon som kan hjälpa mig här lite. Jag var inte förbered på att åskan skulle slå till tidigt på morgonen. Men så sa det pang och det hade alltså slagit ner här. Eftersom jag inte dragit ur några sladdar så hoppade datorn igång av sig själv. Senare upptäckte jag att internet var stendöd, en omstart av router fixade det...på mina trålösa grejer. Men kabel i min stationära fungerar inte längre och det finns inget nätverkskort i enhetshanteraren längre!

    Men jag märkte sedan att dioderna lyser på kortet (inbyggt i moderkortet) så den kan ju inte vara utslaget, eller? Vid försök att återinstallera drivrutiner till kortet får jag upp något om "Deep Sleep". Har provat att koppla ur strömmen en tid och startat om, kollat att de är aktiverat i BIOS. Inget hjälper. Tur man hade ett USB-nätverkskort liggandes. :)
     
  2. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    117
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Lyser länklampan på både router och nätverkskort? Reagerar Windows då du ansluter en TP-kabel till porten? Ominstallation av drivrutiner lär inte göra saken bättre. Porten är nog trasig, köp nytt nätverkskort för en hundring.