Assistant skapar alarm istället för påminnelser

Diskussion i 'Allmänt' startad av peppo, 13 dec 2021.

  1. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Sen någon vecka så har Assistant en störig ovana att skapa alarm med titel istället för faktiska påminnelser (i kalendern).
    Jag säger "påminn mig xx datum klockslag" eller "skapa en påminnelse..." och det tidigare beteendet har alltid varit att göra en kalenderpåminnelse. Nu plötsligt skapar den ett alarm med titel. Jag vill inte ha tusen nya alarm. Vill heller inte påminnas bara en gång och sen inte ha nån avisering kvar om jag vill skjuta upp.

    Helt värdelöst. Ej lyckats hitta nåt på engelska, så därför gör jag inlägg här...
     
    rodak gillar detta.
  2. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 202
    Mottagna gillanden:
    1 385
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Upptäckte samma sak idag, bad en högtalare om att påminna mig om en sak kl 19.
    Kl 19 kom och istället för påminnelsen så började ett helt vanligt alarm, trodde barnen hade råkat sätta ett alarm och tänkte inte mer på det.
    Nu precis så skulle jag sätta en påminnelse på mobilen och assistenten ställde istället in ett alarm :eek:

    Skit detta, är nog en av mina mest använda funktioner :mad:
    Lyckats komma runt genom att säga: "skapa en påminnelse" och sedan vara tyst, då svarar assistenten "vad vill du bli påmind om?"
    På det sättet får man en riktigt påminnelse men sjukt drygt att inte kunna säga det rakt ut som innan. Hoppas det är en tillfällig glitch :innocent:
     
    Kristy gillar detta.
  3. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Hej! Skönt att få bekräftelse att det inte bara är ett lokalt problem. Då jag experimenterade med engelska så upptäckte jag att den svarar på "påminnelse <vad> <tid>"... fortfarande. Dvs då skapas en påminnelse. Inte alls särskilt naturligt tal, mer kommando, men det funkar. Drygt att vänja om sig, om det inte bara är en tillfällig glitch som du säger...
     
    rodak gillar detta.
  4. Runeja

    Runeja Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2021
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6
    Samma problem för mig på samtliga enheter. Min Nest Hub börjar t.o.m prata om alarm när jag ber den sluta spela det jag castar på TVn...
     
  5. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 202
    Mottagna gillanden:
    1 385
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Börjar starkt misstänka att Google gör allt i sin makt för att hålla oss vakna under den här mörka årstiden :innocent: