Asus Eee Pad Transformer

Discussion in 'ASUS' started by RickardP, Mar 23, 2011.

1. ASUS.Sverige

ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

Telefon:
    Asus ZenFone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej

De första leveranserna av modellen med 16GB+Docka väntas komma ca. 1 vecka efter 32GB (utan docka). 32GB lämnar fabrikerna denna vecka och förväntas hamna hos återförsäljarna nästa vecka.

Mvh
    Asus Sverige

2. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för ett snabbt svar!
    All heder åt er för att ni svarar på frågor i detta forum! Något som fler tillverkare borde göra...:P

3. dalkarl

dalkarl Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

En fundering som jag har är om det finns inbyggt så att man kan använda ett WiFi som kräver att port 80 går genom en http proxy, allt annat rakt ut? Jag vet att det inte finns inbyggt i Android 2.3 och tidigare men kan inte hitta någonstans om det finns i 3.X.
    Tackar på förhand.
    /Göran E

4. Joeled

Joeled Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

@ASUS.Sverige
    Hej och tack för att du tar dig tid att svara på alla frågor. Väldigt uppskattat och säkert unikt :) Har stått i valet och kvalet att köpa en Samsung Tab 10.1 innan ASUS Eee Pad Transformer TF101 dök upp. Det som talar för Asus är det kompletta paketet med tangentbord(vet att det inte medföljer). Samsungen är lite dyrare samt att man får köpa till docka. Det får jag förvisso göra med 32Gb också och då ställer jag frågan hur mycket kan denna docka kosta och när finns den att köpa? Du kanske har svarat på det tidigare men orkar inte plöja igenom alla sidor efter svar.

Swedroid kanske kunde samla ihop alla frågor och svar och uppdatera förstasidan för oss som inte orkar plöja igenom 12 sidor?

5. ASUS.Sverige

Telefon:
    Asus ZenFone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Tackar för lovorden :)

Dockan kommer dyka upp runt juni-juli - priset är inte helt fastställt ännu men vi siktar på under 2000kr (närmare 1500SEK).

Tangentbordsdockan till Eee Pad kan inte jämföras med andra dockor då det är ett extra batteri i dockan, en touchpad, två USB-portar och en SD-kortläsare.

Det sitter även ett MicroSD-uttag i själva EeePad:en.

Mvh
    Asus Sverige

diezel, M1ntos, crazyrobban and 2 others like this.
  6. Joeled

MINA ENHETER

Blev lurad i början då jag trodde att dockan var till för Asusen för laddning samt att man får den i ett läge där man slipper sitta och hålla i den vid t.ex film :) Medföljer det någon sorts stöd för surfplattan så man slipper hålla i den?

Har nu förbokat 32gb surfplattan :D Kan tillägga att DU gjorde skillnaden mellan att välja Asus eller Samsung. Att det finns en officiell person som svarar på frågor kontinuerligt avgjorde det hela!! Sen att produkten är i världsklass kom på 2:a plats ;)

Fredrik88 likes this.
  7. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Min "Days left" widget står på 19.
    Jag hade gärna rekommenderat den till er, men jag tror den där nedräkningen bidrar till min stressnivå något kopiöst. :-P

8. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Exakt hur tänkte du nu? Med din post i åtanke så gissar jag på att du är född -88 eller senare.
    Blivit curlad mycket under livet?

9. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Last edited: May 25, 2011
  10. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har sett lite bilder på andra tillbehör...
    http://www.surfplatta.com/surfplatta/asus/243-asus-tillbehoer-till-eee-pad-transformer.html

Är detta något vi Svenskar kommer att få se i butik eller är det webben som gäller för ett ev köp?

11. karlsson_oscar

karlsson_oscar Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ställde denna fråga tidigare, tyvärr utan lycka. Tänkte att ASUS kanske kunde svara. Levererar dockans USB-portar ström även om inte skärmen är ikopplad? Då kan man ladda telefonen när man använder den som hot spot och därmed gör inte batterislukandet någonting egentligen.

//Oscar

12. Joeled

MINA ENHETER

Ok, vet inte om du är svagbegåvad eller inte när du rapar ur dig den kommentaren men förklarar återigen. Vill du läsa 20 sidor för att få svar på en fråga som redan ställts eller vill du ha en uppdaterad förstasida med svaren som Asus ger oss kontinuerligt? Vet inte om du märkt det men det ställs en del frågor som Asus så snällt svarar på. Gissar på att du är född efter -95.

Last edited: May 26, 2011
  13. Exile82

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag är varken svagbegåvad eller född efter -95, men allergisk mot människor som vill ha allt serverat. Missförstå mig inte, det är ett kanonbra förslag. Men varför inte bidra lite själv? Samla ihop de frågor och svar som finns och se till att någon postar i första inlägget, istället för att helt sonika be någon annan göra det åt dig. Speciellt de på Swedroid som arbetar ideellt och säkert har fullt upp med att ge oss förstklassiga tester och nyheter.

Och som svar på din fråga. Självklart läser jag igenom 20 sidor om jag ska köpa en produkt!
    Innan jag köpte min Optimus 2X läste jag antagligen det dubbla!

14. Joeled

MINA ENHETER

Jag ställde inget krav utan en enkel oskyldig fråga. Förstår egentligen inte vad du reagerar på? Om jag vore en person som kräver en massa saker i tidigare poster så kan jag förstå din reaktion men du känner ju inte mig personligen så tycker detta mer känns som ett påhopp. Du skriver själv att det är en bra idé! Visst kan jag samla ihop alla frågor och svar men krävs det inte att jag är moderator för att få in dessa på förstasidan? Om nya medlemmar blir påhoppade på det här viset så tror jag att man aktar sig för att fråga saker och ting.

Om du tänkt till lite innan du kommenterade min post så hade du t.ex kunnat formulerat dig på ett bättre sätt. Jättebra idé men moderatorna på forumet har kanske inte tid. Kanske kan du samla ihop frågorna och svaren och mejla?

15. Exile82

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS

Fair enough! :)
    Jag ber om ursäkt om du kände dig påhoppad...men undvik ord som "svagbegåvad"

16. Joeled

MINA ENHETER

Fint! :)

17. Alvedon

Alvedon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Så om jag förstod dig rätt, du rekommenderar oss att ta en annan platta med 3G då Asus inte kommer att komma med en 3G-platta inom överskådlig tid?

18. Exile82

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Och vad tror du att han/hon ska svara på det? Vi vet nog båda att det inte var det som menades.

19. Alvedon

Alvedon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Förlåt, jag kanske var otydlig, men jag förstod faktiskt inte alls vad han menade eller syftade på. Jag utläste det som att Asus inte kommer komma med en 3G version och att man då inte ska vänta på en Asus. Tolkade jag det fel? Jag är alltså Inte intresserad en en platta som inte har 3G.

Förlåt om jag var otydlig.

20. ASUS.Sverige

Telefon:
    Asus ZenFone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej!

Ingen fara, ni tolkar nog det vi skrev rätt. Är det 3G som gäller och ni inte kan vänta - så blir det nog en annan tillverkare som gäller tyvärr.

I dagsläget vet vi inte längre när vår 3G-version kommer - tidigare har vi fått information om sommaren men den informationen gäller inte längre.

Mvh
    Asus Sverige