Asus Flow X13 eller iPad Pro 12.9

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Sphex, 5 apr 2022.

  1. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Sitter i valet och kvalet mellan dessa två, hittade båda till bra pris och har öppet köp på båda.

    Datorn har 120hz och 2-1 läge så den är lite som en padda fast den har sämre batteritid och skärmens ljusstyrka samt färgåtergivning är inte särkilt bra jämfört med iPad.

    Å andra sidan så är den extremt mycket mer användbar, exempelvis är den förvånansvärt bra på att spela spel tack vare ett RTX 3060. Jag spelar väl då och då och det har funnits en handfull tillfällen det senaste året då man befunnit sig på resande fot och önskar sig en spel-laptop.

    Paddan är bra på att surfa och titta på video, men det är också i stort sett allt den kan. Den passar dock bra in bland alla mina AirPods. Att betala drygt 11000 för en pryl som kan göra exakt samma sak som min mobil (som jag alltid har med mig ändå) med en större skärm känns bara slösaktigt. Å andra sidan kan det vara rätt skönt att sitta på soffan och slösurfa/kolla på youtube med en större skärm av bra kvalitet.

    Obeslutsam som vanligt, har ni några bra insikter?
     
  2. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    725

    MINA ENHETER

    Har du någon annan dator eller platta också? Vilket behov är det som du vill fylla? Det kan vara så att svaret är att ingen av dem är lämplig att behålla, utan att det du har räcker. Så kände jag när jag hade en iPad.
     
  3. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    :teeth:
    Läste något liknande råd när jag googlade, i dagsläget har jag en jobbmobil, en jobblaptop och en stationär speldator.

    Använder laptopen en del till privata saker vilket jag kanske inte bör göra, därför tänkte jag köpa en privat ersättare och då blev det två
     
  4. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    725

    MINA ENHETER

    Då är nog laptopen bättre att köra på tror jag, om någon av dem. Tycker som dig att iPad är begränsande. Om skärmen är det som lockar med iPaden kanske en dator med OLED-skärm vore ännu bättre dock?