Asus Memo Pad 7 (Me173x)

Diskussion i 'ASUS' startad av Zteam, 23 dec 2014.

  1. Zteam

    Zteam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej!
    Någon mer än jag som har ständiga problem med att WIFI kopplas ner med jämna mellanrum?
    Problemet är extremt påtagligt när man surfar på SJs trådlösa nätverk.
    Tycks räcka med att plattan vilar bara ett par minuter så blir jag nerkopplad och lär slå av och på wifi igen.
    Hemmavid inträffar problemet betydligt mer sällan, men åtminstone en gång per dag. (men hemma slipper jag åtminstone slå av och på wifi igen).

    Har provat med att slå av och på Asus batterisparläge, satt "behåll wifi på"=alltid. slagit av och på wifi optimering. Samt fabriksåterställt plattan.
    Spontant så känns det som att det är någon vilolägesfunktion som spökar, men tycker jag har provat det jag kan.

    Är jätte nöjd med plattan i övrigt.
    Asus support trodde att det var hårdvarufel på plattan men ställde i princip inga frågor alls om mina inställningar vilket förvånade mig.
    Google ger mig mest svaret att prova andra inställningar för nätverket men eftersom inga andra verkar ha problem med nätverket på tågen och mitt hemma nätverk funkar perfekt med min Nexus 4 så har jag svårt att tro att problemet skulle ligga där.
    Har version 4.2 av Android, vilket ska vara senaste uppdateringen.

    Lägger upp en bild med mer sysinfo här.

    Tack på förhand och God Jul.
     

    Bifogade filer:

  2. hawah

    hawah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Jag hade problem med att Miracast inte fungerade till o från samt att en del streaming appar inte fungerade, trots att jag testat dessa funktion och appar i en identiskt Asus-platta.
    Ringde in till supporten och vi kom överens om att den skulle skickas in. Fick uppgifter om hur gå till väga via mail och enheten blev skickad till Tjeckien. Fick tillbaka den efter 6 dagar (detta under jul- o nyårshelgerna). De hade bytt firmware och nu fungerar allt som det ska.
    Allt fungerade hur smidigt som helst...
     
    Zteam gillar detta.
  3. Zteam

    Zteam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Okej blir till att skicka in plattan på service då :-)